Skype: Gratis USA-opkald til fastnet og mobil

Skype dropper enhver betaling for at ringe fra computeren til både fastnet og mobiltelefoni i Nordamerika. Den gratis telefoni skal presse rivalerne fra blandt andet Microsoft, Google og Yahoo.

Skype-brugere i USA og Canada vil indtil nytår kunne ringe kvit og frit fra deres computer til alle telefoner i Nordamerika.

Knaldtilbuddet - der inkluderer gratis opkald til såvel fastnet- som mobiltelefoner - skal være med til at tiltrække nye kunder og skabe hype omkring Skype.

Indtil nu har det kun været gratis at anvende Skype til at telefonere mellem to computere, mens Skype-brugerne har skullet betale for at ringe til enten almindelige fastnet-telefoner eller mobiltelefoner.

Skal øge Skype i USA

Knaldtilbuddet gælder både de almindelige Skype-opkald fra en computer samt opkald fra de nyere net-forbundede telefoner med Skype-software.

- Millioner af forbrugere fra hele verden tager Skype til sig hver måned, og vi tror, at gratis SkypeOut-telefoni kraftigt vil øge Skypes størrelse i USA og Canada, hedder det fra Henry Gomes, Skype-chef for Nordamerika.

Skype-tilbuddet kan være med til at sætte ekstra pres på rivaliserende net-tjenester fra Microsoft, Yahoo, AOL, Google og EarthLink på det amerikanske marked.

Alle de pågældende selskaber tager nemlig penge for telefonopkald fra computer til telefon. Og selv om det er billigt - typisk et par cent i minuttet - er det nu dyrere end Skype.

Skype rundede fornylig 100 millioner brugere - her af seks millioner i USA.

Tjenesten blev sidste år købt af eBay for 16 milliarder kroner, hvilket gjorde de to opfindere - svenskeren Niklas Niklas Zennström og danskeren Janus Friis - til milliardærer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere