ITEK: Mød din kommende medarbejder

Virksomheder, studerende og forskere kan møde hinanden ansigt til ansigt i korte dates á 15 minutters varighed.

Branchefællesskabet ITEK og Datalogisk Institut ved Københavns Universitet afholder 19. september i fællesskab et stort match-making arrangement.

Her kan virksomheder, studerende og forskere møde hinanden i korte seancer ved borde, som virksomhederne får stillet til rådighed.

Dermed benytter Datalogisk Institut sig af en model, som har været en succes for blandt andet IT-Universitetet.

- Vi vil gerne have, at mange af vores virksomheder skal have en tættere relation til universiteterne og kende de studerende, siger chefkonsulent hos ITEK, John Sarborg Pedersen.

Han fortæller endvidere, at ITEK har et helt grundlæggende ønske om, at uddannelserne på universiteterne bedre kommer til at matche erhvervslivets ønsker.

Og her kan match-making arrangementerne hjælpe.

Bedre kendskab

- Vi skal have øjnene op for hinanden, så vi kan få formet uddannelserne rigtigt, og de studerende og forskerne kan få et bedre kendskab til erhvervslivet. Det har både virksomhederne og universiteterne glæde af, siger John Sarborg Pedersen.

ITEK har blandt andet ladet sig inspirere af IT-Universitetet, der har afholdt match-making arrangementer med stor succes en gang i hvert semester siden 2001.

- Både studerende og virksomheder er glade for det, fordi der er et stort ønske om at have en tæt kontakt, fortæller Trine Eltang, der er ansvarlig for arrangementet hos ITU.

Match-making arrangementerne ser også ud til at skabe jobs for de studerende, der deltager.

Trine Eltang har dog ikke nogen konkrete oplysninger om, hvor mange det drejer sig om, men siger, at der helt sikkert er en umiddelbar effekt, så der er nogle, der kommer i job som en konsekvens af arrangementet.

- Der er mange gengangere blandt virksomhederne, som har været med i årevis, og som kommer trofast hvert år og gerne vil være med igen, siger Trine Eltang.

ITU’s match-making arrangement ser dog efterhånden ud til at være blevet så stor en succes, at det bider sig selv i halen. Sidste gang deltog 28 it-virksomheder, men interessen var så stor, at ITU måtte afvise nogle virksomheder.

- Næste gang tager vi formentligt ikke mere end 25 ind. Det er simpelthen et pladsproblem, uddyber Trine Eltang.

Læs mere om ITEK's match-making arrangement her

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil