Hvad gør I for at få styr på forsinkelserne, Cybercity?

Fem skarpe: Cybercity-kunder oplever for anden gang på blot en måned, at der går op til seks en halv time, før deres elektroniske post når frem. Peter Glüsing, der er pressechef hos Cybercity, svarer på fem skarpe.

Peter Glüsing, pressechef i Cybercity, to gange på en måned oplever kunderne forsinkelser på over seks timer. Er det godt nok?"

"Det er jo svært for os at undgå ventetider, når spambølgerne skyller ind over os.

Vi gør alt, hvad vi kan for at komme til bunds i de her bunker. Desværre kommer der nogle driftsforstyrrelser, som er til stor irritation for vores kunder. Men vi gør, hvad vi kan."

"Hvordan kan det være, at det kun er Cybercity, der som bredbåndsudbyder oplever en spambølge?"

"Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad de andre isp'ere oplever, men som sagt er det sporadisk, vi oplever det. Vi har så været uheldige indenfor den sidste måned.

Men det er jo ikke noget, man kan forudse.

"Hvordan vil I undgå at det her sker tredje gang?"

"Som sagt kan vi ikke undgå, at det sker tredje gang.

Vi tager det, som det kommer, går igennem listerne og må på den måde komme igennem puklen.

Så må vi se, om vi på længere sigt skal bygge vores servere om. Vi har også tidligere sagt, at vi er interesserede i at se på et andet serverflow, så vi kan komme det her til livs."

"Hvor store investeringer har i tænkt jer at ligge i at få mailsystemet til at virke ordentligt?"

"Det må koste, hvad det koste vil. Det er jo vigtigt for os, at vi netop yder den service, som kunderne har krav på. Så vi regner med at få det her ordnet hurtigst muligt. Hvor mange penge det koster, ved jeg simpelthen ikke."

"Der var kritik af manglende information til kunderne, sidste gang I havde forsinkelser. Denne gang har I ikke skrevet noget om forsinkelserne på hjemmesiden. Hvorfor?"

"Når der er forsinkelser, og vi vurderer, at vi skal skrive om dem på vores hjemmeside, så skriver vi det også.

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorfor den så ikke er kommet med denne her omgang. Det er klart, at det må vi informere vores kunder om."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere