Efter nedbrud: Skype giver gratis telefoni i en uge

Skype siger undskyld for sidste uges nedbrud ved at forære en uges gratis telefoni til betalende kunder.

Da Skype i sidste uge brød sammen i 48 timer påvirkede det tusindvis af kunder, der gik glip af opkald via tjenesten, der gjorde IP-telefoni mainstream.

Det undskylder Skype nu.

I en mail til de betalende kunder oplyser virksomheden, at den som bod forærer en uges gratis telefoni til alle dem, der måtte have misset vigtige opkald under nedbrudet.

"Selv hvis man ikke gik glip af noget under sidste uges nedbrud, får man en gratis uge på husets regning," står der i mailen.

Tilbuddet om gratis telefoni gælder for brugere af Skype Pro, Skype Unlimited, SkypeIn og Skype Voicemail.

Sat i forhold til Skypes regnskab for andet kvartal af 2007 betyder en uges gratis telefoni, at virksomheden går glip af knap 40 millioner kroner kroner i indtjening.

Tvivl om egnetheden

Det omfattende nedbrud i det peer-to-peer-netværk, der er hjertet i Skype, skyldtes, at millioner af Windows-brugere samtidig forsøgte at logge på tjenesten, efter at have genstartet deres maskiner efter en opdatering fra Microsoft.

Nedbruddet har medført kritik af Skype, og der der er blevet sat spørgsmålstegn ved tjenestens egnethed i især virksomheder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere