Efter mere end fire måneders flirteri overtager danske Notabene.net virksomheden The Milk, der har specialiseret sig i usabillity og webanalyse.
Købsprisen er endt på 15,8 millioner kroner med mulighed for en ekstra betaling, der afhænger af, hvordan The Milk klarer sig i 2007/2008.
Den samlede købesum afregnes med nyudstedte aktier i Notabene.net.
Virksomheden The Milk, der har kontorer i Danmark, Sverige og Norge, er udset som endnu et ben i Notabene.nets forretning, forklarer direktør Brian Mertz.
"Vi vil godt være et full service agency, hvor vi kan levere hele paletten til vores kunder, så de kun behøver shoppe ét sted, nemlig hos os. Der passer The Milk rigtig godt ind," siger han.
The Milks kundeliste tæller blandt andre Saxo.com, CBB Mobil, Forstædernes Bank, BRF Kredit og Symantec.
Gør som supermarkederne
The Milk er stiftet i 2005 og beskæftiger i dag otte medarbejdere samt en række freelancere, der er tilknyttet hovedkontoret i København.
De slutter sig til Notabenes godt 70 ansatte.
Med tilgangen af The Milks viden inden for blandt andet informationsarkitektur og usability, vil Notabene udnytte den samme taktik som supermarkederne, der lokker kunderne gennem butikken, for at nå til de basale varer.
"Filosofien bag The Milk er, at mælken står altid nede bagest i supermarkedet, for så skal man have kunderne igennem hele supermarkedet og kigge på alle de gode tilbud, før man når ned til mælken, som man skal bruge hver eneste dag," siger Brian Mertz.
Notabene.net sælger blandt andet løsninger til søgemaskineoptimering og -markedsføring.