Hvad sker der med virksomhedens licenser?

Tilbage til artiklen: Seks ting som it-chefen skal holde øje med.

Det ser ud som om, at it-cheferne altid har beklaget sig over de høje udgifter til vedligholdelse af deres softwareløsninger, som gennemsnitligt er steget 22 procent i pris per år.

"Når leverandørerne påpeger de taktiske forbedringer, som den primære værdiskaber ved vedligeholdelse, så får det folk til at spørge, hvad de egentlig får for deres penge," siger Jeff Woods.

I løber af det seneste års tid har mange it-chefer overvejet eller skiftet til alternative firmaer, så som TomorrowNow eller Rimini, til at udføre vedligeholdelsen.

Men Oracles sagsanlæg mod TomorrowNow (og SAP, som ejer TomorrowNow) og SAP's SAP's fejltrin i håndteringen af TommorowNow har kastet skygger over modellen med anvendelse af alternative firmaer.

Men interessen for tredjeparts spillere er vakt, og vil fortsætte i 2008.

"TomorrowNow er et bevis på branchens spørgsmål om værdien af vedligeholdelse," siger Jeff Woods.

"Næsten alle overvejer om de kan ændre deres tilgang til vedligeholdelse. Er det tredjepart, en total opsigelse af vedligeholdelsesaftalen eller en indsats for at stabilisere systemet, der skal til. Det er de store spørgsmål lige nu."

En væsentlig årsag til it-chefernes frustration er, at nogle leverandører ikke er særligt gode til at forklare, hvordan de bevæger sig mod næste generation af værktøjer, siger Jeff Woods.

"Det er et vanskeligt spørgsmål, og der findes ingen nemme svar. Det skal sammenholdes med virksomhedens strategi og risiko portefølje."

Vedligeholdelseskontrakterne er kendte for deres 90 procents profitmargin, hvilket gør leverandørerne uvillige til overhovedet at tale om dem.

Sharyn leaver tror, det kan ændre sig i 2008. Hvis de stadig vil have tilfredse kunder, så må de genoverveje deres prispolitik, siger hun.

Tilbage til artiklen: Seks ting som it-chefen skal holde øje med.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere