I Dialog-kategorien er der nomineret tre web-ansvarlige til prisen som Webchamp 2008.
De giver her hvert deres bud på, hvad godt web-design betyder for dem:
Per Ladegaard, Nykredit
Selv om Per Ladegaard er koncerndirektør i Nykredit, har han arbejdet med webdesign helt tilbage til 1997, da Nykredit gik på nettet. Han fandt sammen med sine medarbejdere ud af, at internettet nok kom til at spille en central rolle i forhold til kunderne. Nøgleord for godt hjemmeside-design er ifølge Per Ladegaard: enkelthed og overblik.
Frank Vilstrup, TDC
Frank Vilstrup har tre måneders erfaring som online-direktør for tdc.dk og tdconline.dk. Derudover har han ikke den store erfaring med webdesign. Han mener dog, at simplicitet og overskuelighed er kernen i et ethvert godt web-design, hvor webmasteren gerne skal kunne sætte sig i brugerens sted og have en æstetisk sans. Frank Vilstrup vil i fremtiden satse på mere brugergenereret indhold hos TDC.
Nicolai Porsbo, DR
Som barselsvikar på dr.dk har Nicolai Porsbo drevet et af Danmarks mest besøgte sites i seks måneder, men han har 12 års erfaring med webdesign. Nicolai Porsbo lægger vægt på, at hjemmesiden er åben for både blogs, debattører, lytterne/seernes redaktør samt ris og ros til medievirksomheden. Han sigter efter den simple brugergrænseflade, der løser brugernes problemer – uden de selv er klar over det.