Aktie-uro kapper 24 mia. af Microsoft-bud på Yahoo

Værdien af Microsofts forsøg på at overtage Yahoo er faldet med adskillige milliarder kroner. Men købet giver stadig mening, siger Microsofts direktør Steve Ballmer.

Artikel top billede

Aktionærerne i Yahoo kan se frem til at få mindre ud af Microsofts forsøg på at overtage Yahoo.

Det skyldes, at Microsoft vil finansiere købet både med kolde kontanter og aktier.

Siden offentliggørelsen af buddet på Yahoo 1. februar er Microsofts aktiekurs faldet, og det betyder, at prisen på Yahoo er faldet fra 224 milliarder kroner til 200 milliarder, skriver blandt andre Seattle Times.

Men Microsoft betragter stadig selskabets bud på Yahoo som en fair pris.

Det fortalte Steve Ballmer på it-messen CeBIT i Hannover, Tyskland.

"Vi mener stadig, at handlen giver mening med den pris og struktur, vi har annonceret, og vi håber, at handlen går igennem, og det arbejder vi hen imod," sagde Steve Ballmer på CeBIT ifølge Reuters.

Samtidig gav han udtryk for, at købet af Yahoo giver mening for begge selskabers aktionærer såvel som annoncører og forbrugere.

Dialog?

Steve Ballmer antyder således, at buddet, der allerede er blevet afvist af Yahoo's ledelse som for lavt, ikke umiddelbart bliver forhøjet.

"Der har været dialog, og en række alternativer bliver overvejet. Jeg tror, det er bedst ikke at gå i detaljer," sagde Steve Ballmer videre.

Ifølge Reuters ønsker repræsentanter for Microsoft ikke at uddybe, hvorvidt Steve Ballmer snakkede om igangværende dialog med Yahoo eller blot tidligere samtaler mellem de to selskaber.

Ballmer ønskede heller ikke at fortælle om han har givet eller vil give tilladelse til at pudse beskidte våben for at få skiftet Yahoo's nuværende bestyrelse ud med en, der er mere venligsindet over for Microsofts overtagelsesforsøg.

"Vi er fuldt engagerede. Vi har afgivet et tilbud. Hvad der kommer, kommer," sagde Steve Ballmer dog videre på CeBIT-messen, skriver CNN Money, og antyder dermed, ifølge nyhedstjenesten, at afgørelsen nu ligger i hænderne på aktionærerne.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S