"Jeg ved ikke om historien er god - irriterende er den i hvert fald."
Sådan skriver en læser til Computerworld, efter at Tele2-kunden på den hårde måde opdagede, at Tele2 er i gang med at migrere til nye servere.
Flere af Tele2's kunder har skrevet til Computerworld og klaget deres nød.
"Jeg har i dag (fredag, red.) på den hårde måde opdaget, at Tele2 har valgt at omlægge hele deres mailsystem/servere - med det lille problem, at ingen af deres brugere kan sende mails (smtp-serveren er ikke længere tilgængelig)," lyder den nogenlunde enslydende klagesang fra de sure brugere.
De har fået det at vide
Karen Hindkjær, kommunikationsdirektør i Telenor, der ejer Tele2, havde ikke hørt, at der skulle være problemer med at sende og/eller at modtage mails, da Computerworld ringede.
"Nu har jeg undersøgt sagen og kan fortælle, at vi orienterede kunderne om migreringen til en ny platform i slutningen af januar," siger Karen Hindkjær.
Ifølge kommunikationsdirektøren har 64 kunder problemer med at modtage og sende eller bare få adgang til gamle mails.
Årsagen er ifølge Hindkjær, at de 64 kunder på grund af en fejlregistrering ikke er blevet overført til den nye platform.
"Selvfølgelig er det beklageligt, men 64 kunder ud af knap en million er nu alligevel et forholdsvist beskedent antal," siger Karen Hindkjær, der forventer, at alle har fuld adgang til deres mailkonti "lige efter påske."