Tirsdagens aviser om it

It-branchen holder stand. Det bliver dyrere at tale i telefon. Kraftig stigning i teleinvesteringer. Udsigt til kæmpeminus i GN's headset-division.

It-branchen holder stand

Den omsiggribende kreditkrise gemmer ikke på en nedtur i it-branchen, som man oplevede i 2001-2002, da luften gik fuldstændig uda af it-boblen. Det konkluderer IT-Branchen og analysefirmaet IDC i en analyse af it-væksten i årets andet kvartal. (Morgenavisen Jyllands-Posten)

Det bliver dyrere at tale i telefon

TDC strammer prisskruen over for to millioner kunder med fastnettelefon. Fra i dag skal kunderne betale for hvert påbegyndt minut i stedet for at betale for det faktiske forbrug, som tilfældet har været i årevis. (Morgenavisen Jyllands-Posten)

Kraftig stigning i teleinvesteringer

De danske investeringer i telebranchen når for første gang niveauet før det massive sammenbrud i økonomien i 2000. Med hele 9,1 milliarder kroner investeret i teleselskaber i 2007, overstiger telesektoren faktisk år 2000 med 100 millioner kroner. (Børsen)

Udsigt til kæmpeminus i GN's headset-division

Headset- og høreapparatkoncernen GN Store Nord har udsigt til at tabe mere end 600 millioner kroner på sin division for headset til mobiltelefoner, inden den begynder at bidrage til koncernens indtjening i 2010. (Børsen)

Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere