Avatar billede Dkl Nybegynder
16. februar 2015 - 12:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find ikke tomme felter og copy til anden kolonne

Jeg har et hurtigt spørgsmål, jeg kan ikke som sådan selv finde svaret på det.

https://billedeupload.dk/images/S0xCL.jpg

Jeg skal have de felter i C kolonnen hvor der står noget i, flyttet over i B kolonnen og overskrive det der står i samme række som i C.

Hvordan får jeg det flettet ind i en macro? :)

/David
Avatar billede natkatten Mester
16. februar 2015 - 13:21 #1
Et bud er herunder. NB: Husk at tage backup af din fil først. Der er som standard ingen 'fortryd' i VBA.

Sub OverskrivHvisVærdi()
'Skriv i kolonne B hvis værdi i kolonne C
Dim rk As Range
Dim omr As Range
'Foretag ændring af området i kolonnne C hvis det skal være større end til række 1000
Range("C1:C1000").Name = "omr"

With Application
.ScreenUpdating = False
.DisplayStatusBar = False
.EnableEvents = False
End With

'Løkken kører hele området igennem og kopierer en evt. værdi i kolonne C til forrige kolonne, samme række
  For Each rk In Range("omr").Rows
      If rk.Cells(1).Value <> "" Then
        rk.Offset(0, -1).Value = rk.Offset(0, 0).Value
      End If
  Next rk

With Application
.ScreenUpdating = True
.DisplayStatusBar = True
.EnableEvents = True
End With

MsgBox "Færdig" 'Kan undværes, men fortæller at makroen er færdig

End Sub
Avatar billede Dkl Nybegynder
16. februar 2015 - 14:23 #2
Det er super - Hvis du vil smide et svar - så får du den :) Tak for hjælpen
Avatar billede natkatten Mester
16. februar 2015 - 15:15 #3
Svaret er her