Avatar billede sorenmt84 Juniormester
28. april 2015 - 22:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Læg minutter til klokkeslæt

Jeg har et felt med et starttidspunkt (a4) - jeg har i et andet felt (c5) udregnet antal minutter det vil tage for en person at gå en given distance med en bestemt hastighed.
Kolonne A har jeg formateret som tid og kolonne c som tal.
A ser du som dette: 22:15 - Kolonne C, indeholder et antal minutter fx 90,00

Kan det lade sig gøre at lægge minutter til min tidspunkt og få det udskrevet som en ny tid - altså så der bliver lagt 90 minutter til 22:15 og dermed udskrevet 23:45 i dette tilfælde?
Avatar billede jens48 Ekspert
28. april 2015 - 22:32 #1
Det kan lade sig gøre med

=A4+C5/24/60

Men egentlig vil jeg anbefale at du formatterer det hele som tid. Så kan du blot lægge de to celler sammen
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
28. april 2015 - 22:42 #2
mange tak for hjælpen :-)