Avatar billede Jimboolime Nybegynder
11. oktober 2015 - 23:29 Der er 2 kommentarer

Bil bøder

Hej.
Min ven var ude for at blive stoppet af politiet her for nylig, de spurgte efter hans kørekort som han havde glemt, men han spurgte om de ikke bare kunne finde ham over der database og det kunne de så, og de sagde " at det er fint" og hans tog så over rettet da han havde kørekort med, og de fik så lov til at køre videre. Han fik ikke nogen kvittering eller noget, så jeg ville bare høre om i ved om kunne få en bøde for det
Avatar billede store-morten Ekspert
11. oktober 2015 - 23:59 #1
FL § 56, stk. 1, 2. pkt
Undladt at have kørekortet hos sig under kørsel 1000.-
https://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/boedetakster/
Avatar billede frem-ad Professor
12. oktober 2015 - 07:55 #2
ja det giver en bøde. Men du får en seddel på hvor det fremgår, at du er sigtet for at have undladt og have kørekort med, og der vil fremsendt et bøde forlæg på kroner.. Men det ar altid den enkelte betjent der afgør om man skal have en bøde, og det er sådan en ting hvis de tjekker for eks. sprit så vil de ikke bruge tid på det hvis man ellers har fulgt loven, og når de har slået personen op, og de kan se der ikke har været noget igennem årene, og man har pæn tone og for dem, Så jeg tror ikke han får en bøde, for det kræver en kvitering