Avatar billede dorte123 Juniormester
18. november 2016 - 19:16 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

formler i excel

Jeg vil gerne i kolonne B + C ha et afkrydsningsfelt (det har jeg lavet)
i kolonne D skal den skrive facit:
Der skal kun være de 3 muligheder - altså ingen hvor både B ell C er "tom".
"Svend skrev"....Du kan bruge denne formel:

=HVIS((OG(B1<>0;C1<>0))=SAND;"106";HVIS((OG(B1=0;C1=0))=SAND;"";"41"))

Den kigger efter om der står noget i både b1 og c1 og hvis der gør, så skriver den 106 i den celle hvor du sætter formlen ind. Hvis der kun er kryds i b eller c, så skriver den 41 i cellen.

Tak Svend - DENNE VIRKER SUPERFINT

- den skriver 41 ell 106 i kol D, MEN... jeg har også brug for at i kol E * (ganger) den kol D med 1,99. Jeg har indsat formel:  =SUM(D6*1,99) osv derned af, det virker som det skal men ikke hvis der er tomme linier nederst i arket, så skriver den en fejl #VÆRDI!, og det er da bare for grimt at se på...  Nederst i kol D og E har jeg brug for en Total for hver af de to kol.
Umiddelbart troede jeg det var lige til..., men på grund af formel for at få udregning i kol D kan jeg ikke bare bruge autosum og ligge alle tal sammen som en total nederst i kol D og E.
Det lyder vist mere kryptisk end det er, men hvis et kvikt hoved kan tyde dette, vil jeg være taknemmelig... mvh Dorte
Avatar billede store-morten Ekspert
18. november 2016 - 20:00 #1
Måske:
=HVIS(D6="","",D6*1,99)
Avatar billede ebea Ekspert
18. november 2016 - 20:37 #2
For en totalsum, så indsæt denne  under kolonne E:
=SUM.HVIS(D1:D20;"<>";E1:E20)
Avatar billede Hestehat Seniormester
18. november 2016 - 20:57 #3
Hej Dorte,

Jeg har lige svaret på den oprindelige tråd :)

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013486?k=8239043
Avatar billede dorte123 Juniormester
18. november 2016 - 21:07 #4
Tak for den hurtige hjælp - de virker...