Avatar billede Tom K. Forsker
21. marts 2018 - 22:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FEJL.HVIS - HVIS - LOPSLAG. Kan det kombineres i en celle?

Godaften i stuerne rundt omkring.
Jeg har nu nørklet rundt i 3 timer og kan ikke finde fejlen.
Er der et par skarpe, friske øjen der kan finde fejlen?

=HVIS.FEJL(HVIS([@Netto]<>0;([@Netto]/(LOPSLAG([@[T.]];Tabel5;6;SAND));""))

Hvis cellen melder fejl skal det være ""
Hvis "NETTO" har værdi skal "NETTO" divideres med et omregningstal der findes ud fra felt "T", ovre i tabel5, kol 6
Avatar billede jkrons Professor
21. marts 2018 - 23:13 #1
Nu fortæller du ikke, hvad fejlen er, men jeg ville nok bruge ER.FEJL i stedet.
Avatar billede Tom K. Forsker
22. marts 2018 - 00:03 #2
Jeg har gennem lang tid brugt et fast omregningstal (1700) hvor formlen--
=HVIS.FEJL(HVIS([@Netto]<>0;[@Netto]/1700;"");"")  --virker ganske godt.

Nu har jeg så behov for at varierer omregningstallet og mente det var godt at lave LOPSLAG ud fra feltet "T" der så slår op i tabel 5 og returnere kol.6

=LOPSLAG([@[T.]];Tabel5;6;SAND)  Denne virker også ok.

Problemet opstår når jeg ændre det faste omregningstal  på "1700" med
=LOPSLAG([@[T.]];Tabel5;6;SAND).

Excel siger bare der er fejl i formlen.
Avatar billede Tom K. Forsker
22. marts 2018 - 06:05 #3
Det hjælper næsten altid at få sovet lidt  :-)

I første hug fandt jeg frem til flg som virker helt perfekt.

=HVIS.FEJL(HVIS([@Netto]<>0;[@Netto]/(LOPSLAG([@[T.]];Tabel5;6;SAND));"");"")

/Tom K