Avatar billede Helt ny Juniormester
03. juli 2018 - 11:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvis formel

Hejsa håber nogen kan hjælpe mig her
i kolonde D Ark har jeg oprette en rulleliste, så hvis jeg vælger 1 i listen vil jeg gerne have den til at tage tæksten medover Fra ark1 Kolonde D række 1 og place teksten i kolonde E Ark2

håber dette giver mening ;-)
Avatar billede kim1a Ekspert
03. juli 2018 - 11:24 #1
Hvis nummer et på listen altid er det samme kan du denne:
Skriv i Ark2 E:
Hvis(D1="Det nummer et hedder";"Det nummer et hedder";"")
Avatar billede Helt ny Juniormester
03. juli 2018 - 12:54 #2
Takker men det virker ikke helt for mig endnu
Avatar billede kim1a Ekspert
03. juli 2018 - 14:18 #3
Så må du lige forklare lidt mere om din udfordring, hvordan ser din formel ud?
Avatar billede Helt ny Juniormester
18. juli 2018 - 12:43 #4
jeg har oprettet et ark hvor jeg i kolonde D Ark1 har jeg oprette en rulleliste fra ark2 kolone C række 3 til 20, så hvis jeg vælger en fra rullelisten (eks. 1 ) i listen vil jeg gerne have den til at tage tæksten medover Fra ark2 Kolonde D række 2 og placere teksten i ark1 kolonde E række 3

Rulle listen er i Ark 2 Kolonde C række 3 til 20
Teksten står i Ark2 kolonde D række 2 til 20

håber dette giver mening ;-)
Avatar billede kim1a Ekspert
18. juli 2018 - 13:13 #5
Hvorfor er der forskel i rækkerne fra kolonne c til d? Er det blot en overskrift til forskel?

Jeg forstår heller ikke helt hvordan du kan sige du har en rulleliste i kolonne D ark 1, jeg antager at det kun er i et enkelt felt i kolonne D, eller er det meningen at du skal kunne vælge hver enkelt tekst i hver celle i kolonne D?

Din formel skal nu være i kolonne E:
=lopslag(D2;ark 1!$C$2:$D$20;2;falsk)

Bemærk at D2 er blot et gæt. Formlen slår værdien i D2 op i den tabel som angives fra C2:D20 $ gør at selvom du kopierer formlen så flytter referencerne sig ikke. Den slår værdien op i den første kolonne, og 2 tallet gør så at de tager resultatet fra 2. kolonne i din reference.
Avatar billede Helt ny Juniormester
18. juli 2018 - 13:33 #6
Super takker for hjælpen