Avatar billede KFPS Mester
09. juli 2018 - 14:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse/ændring af =TÆL.HVISER funktionen

Hej

Lidt intro for at kunne præcisere mit ønske.

Jeg trækker en masse data i excel ark, der henviser til udført arbejde af forskellige folk.
- I række D har jeg dato for udført arbejde.
- I række N har jeg person der har udført arbejdet.
- I række O har jeg antal af arbejder der hører til denne ene registrering trukket (Kan være alt fra 1-12. Altså er det vigtigt med antallet, da jeg fakturerer pr. stk. udført)

Jeg har i forvejen brugt =TÆL.HVISER funktionen til at få talt antal af samlede stk. arbejder for pågældende dato, uanset montør og antal pr. registrering. Sikkert ikke på den mest optimale måde, men det virker :)

Men nu hvor jeg via mine formler bliver oplyst at der er udført 53 stk. arbejder for en pågældende dato, feks. 23-10-2017,, skal jeg gerne kunne se hvor mange f.eks. Birger, Paul og Bo har lavet hver især på denne dato.
Hvis hver registrering kun havde ét arbejde tilknyttet sig, kan jeg også greje det, men kan ikke hitte ud af det grundet de 1-12 arbejder pr. registrering.

Håber jeg gør mig forståelig, og i kan hjælpe.

Tak
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2018 - 14:43 #1
Prøv at uploade dit Ark, så er det nemmere at se helt nøjagtigt, hvad du ønsker!
Avatar billede KFPS Mester
09. juli 2018 - 14:47 #2
Er det vedhæftet nu?
Avatar billede KFPS Mester
09. juli 2018 - 14:48 #3
Hvordan uploader jeg det? Har prøvet at trække det over i boksen her, og så ligner det at der uploades noget, men kan ikke se det nogle steder. Heller ikke når jeg trykker opret
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2018 - 15:07 #4
Du kan uploade ved hjælp af f.eks. www.dropbox.com
Der får du et Link, når du har tilknyttet filen til din konto, og det Link indsætter du herinde. Så er der adgang til filen!
Avatar billede ebea Ekspert
10. juli 2018 - 19:09 #6
Du er nødt til at putte lidt info ind i Arket, så det er til at se hvad du ønsker at tælle, og ud fra hvad. Og så er der nogen formel fejl på det sidste Faneblad (#REFERENCE) fejl.
Så prøv med nogle pile eller farvet skrift, at henvise til det du ønsker.
Og så ændre dine formler du har i beregningerne, til ikke at dække hele kolonne antallet hen, og så ned for mulige antal rækker. Du har jo pt. ikke godt 1 million rækker i hver formel som skal beregnes.
Og du har rigtig mange formler (løseligt ca. 50.000) som gennemløber hele det mulige rækkeantal.
Det gør Arket meget langsomt!
Avatar billede KFPS Mester
11. juli 2018 - 11:54 #7
Hej ebea

Tusind tak for dit input, jeg er ikke helt skarp til excel må jeg indrømme.
Dejligt du kunne kaste lys over hvorfor mit ark arbejdede så langsomt :)

Jeg har rettet til, og skrevet i sidste fane hvad mit ønske er.
første fane er det data jeg får eksporteret fra et program, og optælling for at kunne lave kvartalsgrafer på fane 2. Det er fane 3 jeg gerne skal have hjælp med.
Jeg har skrevet med rød og grøn hvad ønsket er.

Håber du kan hjælpe.

https://www.dropbox.com/s/s86rkqcfrciawer/Kvartal%20graf%2C%20antal%20lukninger%20pr.%20dag%20-%20ALT%20arbejde%20samlet%2028.05.2018.xls?dl=0
Avatar billede ebea Ekspert
11. juli 2018 - 23:27 #8
Jeg har sendt dig en færdiglavet version, med opdaterede formler! ;-)