29. januar 2019 - 16:45 Der er 4 kommentarer

Formatering

Jeg har et excelark med 15 faner et for hver uddannelse, og i kolonne A i alle faner står der initialer. Hvis jeg så på den sidste fane også har initialer i kolonne A, kan jeg så på en smart måde tjekke om initialerne i sidste ark, findes i et af de andre ark og så fx gøre initialerne i sidste ark røde i kolonne A ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. januar 2019 - 19:23 #1
Har du mulighed for at uploade filen til Dropbox?
29. januar 2019 - 22:03 #2
Nej, desværre :-(
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. januar 2019 - 03:09 #3
Men hvad så med selv at lave en fil der ikke indeholder sensitive oplysninger, men som alligevel illustrerer problemstillingen og så uploade den?
Jeg har i hvert fald ikke lyst til at begynde at oprette en projektmappe med 15 ark og fylde data i for at kunne teste om en løsning ser fornuftig ud. Og jeg tvivler på, at der er andre der har, men man kan selvfølgelig aldrig vide med sikkerhed.
Avatar billede jens48 Ekspert
30. januar 2019 - 10:56 #4
Det ville være oplagt at bruge TÆL.HVIS, men det virker ikke over flere ark. Men man kan lave det med 14 gange TÆL.HVIS. Prøv at sætte denne formel ind under betinget formatering:

=TÆL.HVIS(Sheet1!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet2!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet3!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet4!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet5!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet6!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet7!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet8!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet9!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet10!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet11!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet12!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet13!A:A;A1)+TÆL.HVIS(Sheet14!A:A;A1)