Avatar billede Butterfly Ekspert
15. april 2019 - 18:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tæl farvede celler i pivottabel

Hej
Jeg har en pivottabel, hvor jeg har farvelagt cellerne efter tal størrelse. Det er gjort med betinget formatering.
Hvordan kan jeg tælle disse farver?
Det virker fint, hvis det ikke er i en pivottabel.
Mine kode ser sådan ud:
Function ColorCount(rRange As Range, rColor As Range) As Double
Dim rCell As Range
Dim dCount As Double
dCount = 0
    Application.Volatile
    For Each rCell In rRange
        If rCell.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then
            dCount = dCount + 1
        End If
    Next rCell
    ColorCount = dCount
End Function

Og min formel ser sådan ud
=+ColorCount(Tabel;M1)
Avatar billede Butterfly Ekspert
15. april 2019 - 18:27 #1
Jeg har løst det ved at lave en tæl.hvis med samme betingelse som Betinget formatering.
Avatar billede Butterfly Ekspert
16. april 2019 - 09:30 #2
Hvorfor kan jeg ikke bruge en tæl.hvis i en pivottabel, hvis udsagnet er fra en celle?
Min formel ser sådan ud
=+TÆL.HVIS(C8:AA8;"<A8") og virker ikke.
Hvis jeg skriver
=+TÆL.HVIS(C8:AA8;<7), så tæller den godt nok i pivottabellen.
Hvad er det jeg mangler eller har forkert?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
16. april 2019 - 09:35 #3
Prøv med:

=TÆL.HVIS(C8:AA8;"<"&A8)

PS: Jeg tror, at din VBA kode fejler, fordi du har brugt .ColorIndex
Farven er meget præcist i de nye udgaver af Excel, og du skal derfor benytte .Color
Avatar billede Butterfly Ekspert
16. april 2019 - 10:29 #4
Mange tak for hjælpen, jeg kan få det til at virke med
=TÆL.HVIS(C8:AA8;"<"&A8)

Jeg kan ikke få det til at virke med Color, men bare det andet virker så rækker det :-)