Avatar billede MB280SK Seniormester
06. november 2019 - 21:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdele en streng i celle A1 og få resultat i celle E1

Hej
Jeg har et ark, som jeg skal bruge til sammenligning af et andet ark.
Det kræver dog lidt tilretning.
I celle A1 står f.eks. R56788 - 46298 - Hans og cellen er formateret som et link.
Jeg vil meget gerne have et output som er 46298 i Celle E2, og det skal IKKE være som et link.
I hele kolonne A står der noget lign. som i A1. dog er strengen altid med 6 tegn, mellemrum, bindestreg, mellemrum 5 cifre, mellemrum, bindestreg, mellemrum og ? antal tegn.
Det er de 5 cifre i midten af strengen jeg skal bruge.
Er der en haj der lige har tid til at hjælpe mig her. Enten med en formel eller alternativt med lidt VBA.

PFT Steffen.
Avatar billede jens48 Ekspert
06. november 2019 - 22:29 #1
Prøv med

=MIDT(A1;10;5)
Avatar billede baard Juniormester
06. november 2019 - 22:30 #2
=HØJRE(VENSTRE(A1;14);5)
Så vidt jeg kan se, tager den IKKE linket med
Avatar billede baard Juniormester
06. november 2019 - 22:34 #3
Ja, selvfølgelig - jens48's løsning er selvfølgelig den nemmeste!
Avatar billede MB280SK Seniormester
07. november 2019 - 07:12 #4
Hej Jens48
Tusind tak for løsningen. Det virker perfekt.
- og tak til Baard for forsøget.

~Steffen