Avatar billede Mads32 Ekspert
05. marts 2020 - 14:50 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Indtastning af minutter.

Jeg har tidligere set et indlæg der beskriver hvordan man kan indtaste et minuttal, ved at taste tallet direkte, og ikke hvor der er nødvendigt at indtaste ":" (semikolon) Når der blev indtastet et tal større end 60 blev der vis timer og minutter.

Jeg håber at vedkommende der havde indlægget, ser dette og svarer.

m v h Mads32
Avatar billede Daffodil Professor
05. marts 2020 - 14:56 #1
Formater cellen med betinget formattering som 00\:00

så kan du indtaste klokkeslet direkte.
745 bliver vist som 7:45
Avatar billede Mads32 Ekspert
05. marts 2020 - 15:13 #2
Hej Daffodil

Tusind tak for dit hurtige svar
Avatar billede Mads32 Ekspert
05. marts 2020 - 15:24 #3
Jeg kan normalt lave formater og betingede formater.

men  den oplyste kan jeg ikke klare. Vil du venligst beskrive hvordan (gerne detaileret)
Avatar billede ebea Ekspert
05. marts 2020 - 15:33 #4
Skriv som ##\:##
Avatar billede jens48 Ekspert
05. marts 2020 - 15:45 #5
Hvis du vil være i stand til at regne videre på det som en tid bliver du nok nødt til at omregne det med en formel som denne:

=TID(HELTAL(A1/60);REST(A1;60);)