14. august 2020 - 12:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opslag, find største og flere forkomster

Hej Eksperter.

Jeg har i A en masse navne, i B står hvor langt de har løbet... Nogle har løbet lige langt.
Navnene i A står i alfabetisk række følge (Gør nok ikke det store, men for en sikkerhedsskyld)
Jeg skal finde dem der har løbet længst og har forsøgt med følgende formel: =lopslag(Største(B3:B7;1);A3:B7;2;Falsk) og får resultat #I/T
Bare i den lille gruppe er der nogle der har samme distance kan den vise begge?

Hilsen
Henrik Niehues
Avatar billede thomas_bk Ekspert
14. august 2020 - 12:39 #1
Har du nyeste version af excel can du bruge den nye funktion der på engelsk hedder Filter.
Avatar billede Mads32 Ekspert
14. august 2020 - 13:02 #2
Hej

Har lavet et eksempel til inspiration.
Jeg hører gerne dine kommentarer om du kan bruge eksemplet eller ej.

m v h mads32

https://www.dropbox.com/s/qfgfn6zzadp35ld/opslag_find%20st%C3%B8rste%20og%20flere_mads32.xlsx?dl=0
Avatar billede Jan K Ekspert
14. august 2020 - 13:40 #3
Avatar billede ebea Ekspert
14. august 2020 - 14:01 #4
F.eks. disse formler.

I D1, indsæt:  =INDEKS(A$1:A$8;SAMLING(15;6;(RÆKKE(B$1:B$8)-RÆKKE(B$1)+1)/(B$1:B$8=E1);TÆL.HVIS(E$1:E1;E1)))

I E1, indsæt:  =STØRSTE(B$1:B$8;RÆKKER(E$1:E1))

Virker også hvis 2 har samme distance, så ikke samme navn figurer på begge ens distancer.
17. august 2020 - 07:40 #5
Hej alle sammen
Tak for jeres fine forslag, Thomas_BK det var lige det jeg manglede... så simpelt.