Avatar billede Alberte Praktikant
09. oktober 2020 - 15:25 Der er 3 kommentarer

SOS til Excel

Hej med jer,
Er der et Excel geni der kan svare mig på dette:

Jeg har gang i et projekt hvor jeg har en masse numre i en kolonne i Excel - da jeg henter data flere steder fra og importere dem i dette ark, risikere jeg at jeg får flere af samme.
Derfor har jeg på hver række lavet TÆL.HVIS så jeg kan se om der er flere med dette indikator nummer, ergo er der flere af denne data, som jeg ikke ønsker.
Næste problem: Hvordan lokalisere jeg dem der har ens indikator nummer? Det er et ark med flere tusind rækker og vil gerne kunne gøre det nemt for mig selv, men jeg ved ikke hvordan.

På forhånd tak
Alberte
Avatar billede ebea Ekspert
09. oktober 2020 - 15:56 #1
Som du skriver, lyder det som at du vil have vist alle dubletter, vist fra oven af arket, og nedad. Er det korrekt? Og skal det være med række nummer hvor de er?
Eller hvordan har du tænkt løsningen!
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. oktober 2020 - 16:00 #2
Hej

Hvis der er flere data der er ens, kan du anvende funktion "Fjern dubletter" som du finder på faneblad "Data"
Når funktionen undersøger en celle, fjerner den de rækker der indeholde celler der er lig med den celle den undersøger.

m v h
mads32
Avatar billede Alberte Praktikant
09. oktober 2020 - 16:14 #3
#1 & #2
Tak for tilbagemelding! Efter at have surfet lidt dybere, fandt jeg ud af at filtrering gjorde det jeg efterlyste. Skulle blot tjekke at de to linjer, selvom de havde samme indikator at der stod noget forskelligt i linjerne - men tak for jeres svar :-)