Avatar billede Butterfly Ekspert
28. januar 2021 - 10:21 Der er 5 kommentarer

Dele en fane op i flere

Hej
Jeg har en fane med flere medarbejdere fra forskellige afdelinger, dem vil jeg gerne have delt ud på hver sin fane.
Altså de medarbejder der hører til afdeling 1 skal på en fane for sig det samme for afdeling 2, osv.
Kolonne A = afdeling
Kolonne B = lønnr
Kolonne C = navn
Kolonne D - ? = uger (fra 1 til 52 uger)
Data starter i række 3
I række 1 tæller den antallet af medarbejder og der er en sum for hver kolonne, D - ?.
Fanerne må gerne være navngivet med afdelingsnr,
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
28. januar 2021 - 11:00 #1
Kan du ikke uploade en fil med (gerne annonymiserede) data. Der er formentlig ingen her der har lyst til selv at konstruere noget der afspejler din problemstilling.
Avatar billede kim1a Ekspert
28. januar 2021 - 11:54 #2
Hvis du laver en pivot med den struktur du gerne vil have, og så sætter afdeling som filter i pivoten findes der en "print filter til ny fane. Hos mig på engelsk ligger det under options i "Pivotnablename" i båndet "analyze" og hedder "show report filter pages"
Avatar billede jens48 Ekspert
28. januar 2021 - 13:51 #3
Nu ved jeg ikke hvor mange afdelinger der er, men jeg har lavet en lille makro, som flytter hele linjen til en af fem ark. Hvis der er mere end 5 afdelinger kan makroen let udvides

Sub Flyt()
Dim LastRow, R1, R2, R3, R4, R5, x, y As Long
R1 = 3
R2 = 3
R3 = 3
R4 = 3
R5 = 3
LastRow = Cells(65356, 1).End(xlUp).Row
For x = 3 To LastRow
If Cells(x, 1) = 1 Then y = R1
If Cells(x, 1) = 2 Then y = R2
If Cells(x, 1) = 3 Then y = R3
If Cells(x, 1) = 4 Then y = R4
If Cells(x, 1) = 5 Then y = R5
Cells(x, 1).EntireRow.Copy Destination:=Worksheets("Ark" & Cells(x, 1)).Cells(y, 1)
If Cells(x, 1) = 1 Then R1 = R1 + 1
If Cells(x, 1) = 2 Then R2 = R2 + 1
If Cells(x, 1) = 3 Then R3 = R3 + 1
If Cells(x, 1) = 4 Then R4 = R4 + 1
If Cells(x, 1) = 5 Then R5 = R5 + 1
Next
End Sub
Avatar billede Butterfly Ekspert
30. januar 2021 - 13:52 #4
Tak for jeres svar.
Hvor skal jeg uploade en fil til? xl-Enthusiast?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. januar 2021 - 13:39 #5
Dropbox.
Det er ghratis at oprette en konto.