Avatar billede mccookie Seniormester
05. februar 2021 - 11:13 Der er 6 kommentarer

Udtræk fra flere tabeller, men kun NYESTE linje pr. bruger ønskes vist

Hej,

SELECT        DEBTransactions.PkDebTransaction,
              DEBTransactions.StartTime,
              DEBTransactions.EndTime,
              DEBTransactions.APrice,
              DEBTransactions.Amount,
              DEBTransactions.UserBalance,
              DEBTransactions.UserBalance2, Users.LastName, DEBTransactions.FkPeriod, DEBTransactions.Price

FROM          DEBTransactions INNER JOIN
                        Users ON DEBTransactions.FkUser = Users.PkUserNumber
                        where UserBalance2 > 0
                        order by PkDebTransaction desc

Result
https://1drv.ms/u/s!AnXWbNkhwW7C2lutFGhH-MXWrnle?e=0Lr1Y2
Kun et udsnit....

Jeg vil gerne kun trække en post frem på personen, som skal være den nyeste ift. starttime. (Ikke formatetet dato, men tallet for den nyeste post er jo størst)

Resultatet her giver jo 100 linjer og her er i virkeligheden blot 10 unikke brugere, som jeg ønsker en linje (Den nyeste) pr. bruger......

Kan nogen hjælpe mig på vej?
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
05. februar 2021 - 11:37 #1
Ikke testet, men noget i denne stil kunne være en løsning:

SELECT        DEBTransactions.PkDebTransaction,
              DEBTransactions.StartTime,
              DEBTransactions.EndTime,
              DEBTransactions.APrice,
              DEBTransactions.Amount,
              DEBTransactions.UserBalance,
              DEBTransactions.UserBalance2, Users.LastName, DEBTransactions.FkPeriod, DEBTransactions.Price

FROM          DEBTransactions
              INNER JOIN Users ON DEBTransactions.FkUser = Users.PkUserNumber
                        where UserBalance2 > 0
                        and DEBTransactions.PkDebTransaction = (select max(PkDebTransaction) from DEBTransactions where FkUser=DEBTransactions.FkUser)
                        order by PkDebTransaction desc
Avatar billede mccookie Seniormester
05. februar 2021 - 13:17 #2
Hej DennisJorn

Den kører scriptet men resultatatet er 0 rækker
Avatar billede mccookie Seniormester
05. februar 2021 - 13:31 #3
Hej,

https://1drv.ms/u/s!AnXWbNkhwW7C2lwUMBsDyYIOuYyl?e=9KW8h3

Jeg kan ikke helt lure hvordan jeg slipper af med "Resten" af posterne.
Så jeg dermed kun får en pr. bruger

SELECT        DEBTransactions.PkDebTransaction,
              DEBTransactions.StartTime,
              DEBTransactions.EndTime,
              DEBTransactions.APrice,
              DEBTransactions.Amount,
              DEBTransactions.UserBalance,
              DEBTransactions.UserBalance2,
              users.PkUserNumber, Users.LastName, DEBTransactions.FkPeriod, DEBTransactions.Price

FROM          DEBTransactions
              INNER JOIN Users ON DEBTransactions.FkUser = Users.PkUserNumber
                        where UserBalance2 > 0
                        /*and DEBTransactions.PkDebTransaction = (select max(PkDebTransaction) from DEBTransactions where FkUser=DEBTransactions.FkUser)*/
                        order by PkDebTransaction desc
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
05. februar 2021 - 13:38 #4
Har tilføjet et alias - prøv om det hjalp...

SELECT        DEBTransactions.PkDebTransaction,
              DEBTransactions.StartTime,
              DEBTransactions.EndTime,
              DEBTransactions.APrice,
              DEBTransactions.Amount,
              DEBTransactions.UserBalance,
              DEBTransactions.UserBalance2, Users.LastName, DEBTransactions.FkPeriod, DEBTransactions.Price

FROM          DEBTransactions
              INNER JOIN Users ON DEBTransactions.FkUser = Users.PkUserNumber
                        where UserBalance2 > 0
                        and DEBTransactions.PkDebTransaction = (select max(b.PkDebTransaction) from DEBTransactions b where b.FkUser=DEBTransactions.FkUser)
                        order by PkDebTransaction desc
Avatar billede mccookie Seniormester
05. februar 2021 - 14:12 #5
Hmm... Den sender desværre samme resultat :-(
Avatar billede mccookie Seniormester
08. februar 2021 - 14:45 #6
Har arbejdet videre med løsningen og har fundet en anden vej, men er ikke 100% i mål....

Åbner et andet spørgsmål