Avatar billede petert Forsker
08. februar 2021 - 19:08 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

kopi af kolonne som komma adskildt fil.

Hej jeg kører excel 365 og har følgende problem
jeg har en kolonne med 6 cifrede tal ca 100 stk
når jeg markerer disse,> kopier (ctrl C)> og sætter ind i søgefelt kommer kun det første på listen eks 111540
jeg skal bruge 111540,111616,111667,111705, osv
hvordan gør jeg dette ?
jeg skal bruge dette ofte/dagligt hvordan kan gører dette smartest.?
på forhånd tak
Petert
Avatar billede kim1a Ekspert
08. februar 2021 - 22:35 #1
I et søgefelt vil du søge på dem alle?

Et felt til et felt, så du skal ud i noget tekst.kombiner eller lignende for at have dem alle stående til et søgefelt.
Avatar billede Jan K Ekspert
08. februar 2021 - 23:04 #2
Prøv at se på TEKST.KOMBINER selv om det er bøvlet med så mange celler. Måske skal du overvejde n8get VBA
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. februar 2021 - 06:13 #3
Hvad præcist har du, og hvor har du det.

Hvad præcist ønsker du returneret, og hvor?
Avatar billede petert Forsker
09. februar 2021 - 06:30 #4
Jeg har det i Axapta, numrene er en kunde numre fra et givent land eks med omsætning over et nivau.
Disse skal jeg lave en søgning/udvælgelse af.
spørgsmål.
Kan jeg løse problemet lettere ved i acapta at søge på flere parametre.(det er jeg ikke helt inde i )
eks
først land,
så omsætning
så over eller under et nivau?
Avatar billede petert Forsker
09. februar 2021 - 06:54 #5
Det med søgning i flere nivau,er er alligevel ikke muligt.
Er der nogle der ved om man kan lave en komma separeret fil i word ud fra en liste som står under hinanden
før
111540
111616
111667
111705
efter

111540,111616,111667,111705,
kan dette lade sig gøre ?
kan jeg sætte denne streng ind i søgefeltet i excel
Avatar billede Daffodil Professor
09. februar 2021 - 07:40 #6
Kopier hele kolonnen og sæt det ind som tekst i word, lav en "Erstat" mellem komma (,) og linjeskift (^p). Så burde det komme ud på en linje.
Avatar billede Jan K Ekspert
09. februar 2021 - 07:47 #7
Marker cellerne med numre og kør denne makro

Sub DanSepFil()
    Dim svar As String

    svar = ""

    For Each c In Selection.Cells
        svar = svar & c.Value & ","
    Next c

    Range("c1").Value = svar

End Sub

Ret selv C1, til den celle, som du vil have resultatet til at stå i. Strengen slutter godt nok med et komma, men det kan let fjernes manuelt.
Avatar billede kim1a Ekspert
09. februar 2021 - 08:16 #8
Hvis Axapta opfører sig på samme måde som f.eks. Navision/Dynamics ville jeg bruge denne formel:
=tekst.kombiner("|";1;[din reference]) så kan ovennævnte i hvert fald vise dig alle debitorerne på denne måde.
Avatar billede petert Forsker
09. februar 2021 - 09:17 #9
Hej Jan K
din løsning laver jeg til permanent brug. tusind tak for hjælpen
her og nu kan jeg bruge Daffodil ^p og , i vord
( denne har begrænsning tekst fil størelse i søgefæltet, jeg laver opgaver af 4 gange så lykkedes det.i dag
Tak for indput til alle
Avatar billede petert Forsker
09. februar 2021 - 09:19 #10
Jan k svar er permanent løsning i excel
Tak