Avatar billede JulieBBB Novice
19. november 2021 - 11:12 Der er 7 kommentarer

Tæl antal af postnumre

Hej med jer
Jeg har et kæmpe ark med over 400.000 rækker. Her har jeg information på parkanter, og jeg er interesseret i at vide noget om, hvor parkanterne kommer fra. Derfor har jeg et postnummer i kolonne E.
Hvordan kan jeg tælle kolonne E og få en tabel over, hvor mange, der kommer fra de forskellige postnumre eventuelt holdt op imod bynavnene i kolonne C?
På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede JulieBBB Novice
19. november 2021 - 11:19 #1
Desuden kan der være samme postnummer i Danmark som i Sverige, og disse to skal altså adskilles. Landekoden findes i kolonne D, hvor den danske hedder 293 og den svenske 434.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2021 - 13:33 #2
#1
Bare af nysgerrighed: Hvordan kan DK og SE have samme postnummer? I DK er formatet xxxx og i Sverige xx xxx
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2021 - 13:34 #3
Sorry xxx xx i Sverige
Avatar billede kim1a Ekspert
19. november 2021 - 14:20 #4
Uanset det mystiske i postnummer, er pivot tabel vist din vej frem.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2021 - 19:38 #5
eksportér til access-database, og lav en forespørgelse.
Avatar billede Michael_Ba Juniormester
22. november 2021 - 07:44 #6
Enig med Kim1a

Marker alle data, vælg "Indsæt" og vælg Pivottabel. Så kan du selv modulere hvordan dine data skal skal præsenteres/gøres op
Avatar billede JulieBBB Novice
22. november 2021 - 09:49 #7
Tak for hjælpen alle sammen!
Jeg er ikke så god til Pivottabeller heller, men må prøve at se, hvad jeg kan finde ud af.
Hmm - det virker også underligt med postnummer. Det indtastede har ikke kunne 'tjekkes' før det er afsendt, da det er parkanter selv, som har indskrevet det - så jeg må forudsætte, at hvis det har 4 cifre og en svensk landekode, at det er indtastet forkert.