Avatar billede daki Juniormester
23. januar 2023 - 13:03 Der er 6 kommentarer

Sammenlign 2 kolonner og marker dem som ikke er i begge

Har i kolonne A en liste med firmanavne, og i kolonne G en liste med servere navne, vil gerne sammenligne de 2 rækker og markere med en farve (Fyld #F4B084) de celler i kolonne G, hvor navnet KKE er i kolonne A.

Fandt denne formel i et andet spørgsmål, =LOPSLAG(G2;$A:$A;1;FALSK)<>"#I/T" (tilrettet) og lagt som en Betinget formatering i kolonne G.
Lige nu markres dem som både er i Kolonne A og Kolonne G. Kan godt være det er mig, men kan ikke lige gennemskue hvorledes jeg får den til at markere dem som KKE er i kolonne A.
Avatar billede ebea Ekspert
23. januar 2023 - 13:31 #1
Du skal i din betingede formatering, kun markere kolonne G, og der bruge din formel.

Og et lille hint, så brug defineret område, i stedet for A:A, og især hvor betinget formatering er i brug. Med A:A skal der kigges over 1 million rækker igennem.
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2023 - 09:21 #2
Prøv: =TÆL.HVIS(A:A;G2)=0
Avatar billede daki Juniormester
24. januar 2023 - 11:10 #3
@ebea,
Det er også kun i Kolonne G, at betinget formatering er oprettet/sat.
Ændre i formlen til $A2;$A500.

@store-morten,
Takker, lige hvad jeg havde brug for.
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2023 - 11:35 #4
Velbekomme 🙂
Avatar billede ebea Ekspert
24. januar 2023 - 12:06 #5
#3 - Du skrev i dit spørgsmål ".....Lige nu markres dem som både er i Kolonne A og Kolonne G"

og så skriver du i #3 at det kun er i Kolonne G du har betinget formatering opsat.
Hvis det var sådan, så ville du jo ikke få farvet celler i kolonne A også, (Betinget formatering laver kun det du beder den om, i området du vælger).
Avatar billede daki Juniormester
24. januar 2023 - 13:09 #6
@ebea
Kan godt se det er beskrevet forkert, det jeg mente var at dedr i Kolonne G markeres dem som både er i Kolonne A og Kolonne G :-)