Avatar billede Butterfly Ekspert
11. januar 2024 - 12:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indirekte kopier ned

Hej
Jeg har =INDIREKTE("'"&F3&"'!U4")
Hvordan får jeg den til at ændre U4 til U5, U6.... når jeg kopier nedad?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. januar 2024 - 12:24 #1
=INDIREKTE("'"&F3&"'!U"&RÆKKE())

...hvis formlen står i række 4 - ellers må du evt. ligge til eller trække fra, f.eks.

=INDIREKTE("'"&F3&"'!U"&RÆKKE()+2)
Avatar billede MaxZpaD Professor
11. januar 2024 - 12:27 #2
=INDIREKTE("'"&$F$3&"'!U"&RÆKKE())

Dette er forudsat, at din formel står i række 4. Ellers må du korrigere rækkeværdien, f.eks. RÆKKE()+2
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. januar 2024 - 12:28 #3
#2: Er det ikke osse det, jeg skriver ???
Avatar billede MaxZpaD Professor
11. januar 2024 - 12:31 #4
#3 - Hej Dan. Din kommentar var ikke synlig, da jeg gik ind, så vi har nok kigget på det ca. samtidigt
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. januar 2024 - 13:00 #5
Ahhh, gi'r mening - jeg troede blot, at du rettede mit indlæg :-)

I det mindste er vi enige om løsningen :-)))
Avatar billede kim1a Ekspert
11. januar 2024 - 23:01 #6
Du fik ellers et svar i din oprindelige tråd en time efter du spurgte og tre timer inden du oprettede denne ;-)
Avatar billede Butterfly Ekspert
12. januar 2024 - 07:33 #7
Tusind tak for jeres svar, lige hvad jeg har brug for, nu kan det kun blive en god dag