Avatar billede ozone1976 Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med MySQL installation

Hejsa

Jeg har dl\'et MySQL 3.23.42 FreeBSD 4.3 ELF (Intel) og vil gerne have det installeret på min FreeBSD 4.4. Installationen går såmænd også godt nok, men når jeg så gerne vil starte MySQL serveren, sker der det at den starter serveren op (figurerer i ps) men jeg kan ikke komme i kontakt med den... ????
jeg er totalt lost - nogen der kan hjælpe mig på nogen måde? Hvis det kan gøre det lettere for jer at hjælpe kan vi sagtens sætte en SSH session op, så I kan komme ind og se på systemet
Avatar billede mdr Nybegynder
18. oktober 2001 - 20:15 #1
Dokumentationen paa http://www.mysql.com.
Avatar billede skwat Praktikant
19. oktober 2001 - 10:52 #2
i bibloteket rc.d ligger der en fil der skal omdøbes så starter den automatisk.

mv /var/etc/rc.d/mysql-server-sh /var/etc/rc.d/mysql.sh

for at oprette en bruger skal du

* Skriv mysql for at komme ind i en MySQL prompt
* Skriv GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO bruger@localhost IDENTIFIED BY \'et_og_eller_andet_kodeord\' WITH GRANT OPTION;
* Skriv GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO bruger@\"%\" IDENTIFIED BY \'et_og_eller_andet_kodeord\' WITH GRANT OPTION;
* skriv Quit

NOTE hvis du bruger den fremgangsmåde får brugeren fuld råderet over maskinen
Avatar billede skwat Praktikant
22. oktober 2001 - 11:33 #3
mv /var/etc/rc.d/mysql-server-sh /var/etc/rc.d/mysql.sh - vrøvl glem det.
Avatar billede sv Nybegynder
22. oktober 2001 - 23:32 #4
hvad får du af fejl når du skriver
mysql ?
Avatar billede ozone1976 Nybegynder
03. december 2001 - 08:10 #5
Mit problem er løst =) Der var ged i autorisationen fra host-names.