Det lyder lidt underligt for mig, men en normal trailer er 13,5 meter land hvilket er 13,5 ladmeter. Dette svarer til 34 palle pladser. En EUR paller 80 x 120 cm. Jeg har ingen andelse om det er svar på dit spørgsmål, men ellers må du beskrive det nærmere og hvad det skal bruges til?!
Det er jo en fuldstændig umulig udregning. Det er jo også grunden til at man laver EUR paller så man netop kan regne det ud. Engangspaller findes der 1000 forskellige slags af, så der findes desværre ingen nem formel til det.
Selvfølgelig kan man regne ldm ud, der er der mennesker og systemer der gør massevis af gange, hver dag.
Længden på en bil kan variere. Der er forvogne på mellem 6 og 9 meter, hængere med samme afstand og trailere fra 11 til 13,6 ldm. Længden af bilen har ikke noget med ladmeterberegningen at gøre.
En ladmeter = en meter gods i bilens bredde i lastet stand.
Den simple: Længde x bredde divideret med 2,4. Eksempel: EUR palle = 120 x 80 divideret med 2,4 = 0,4
Nu er trailerne 2,5 meter i bredden i dag. Det kan man give fragtbetaleren fordelen af, ved at dividere med 2,5. Problemet med det er at en EUR-palle så pludselig ikke er 0,4 ldm, hvilket er de-facto i branchen. En 13,6 meter trailer kan læsse 35 paller. 35 * 0,4 = 13,6 meter. Hold dig derfor til 0,4 ldm pr. EUR palle og divisionen med 2,4.
Hvis det er en industripalle på f.eks. 120 x 100 - ja så fylder den 0,5 ldm.
Nogle transportører bruger også en metode, hvor de man beregner om der kan stå en EUR-palle ved siden af det gods der ladmeterberegnes. Hvis ikke der kan det kommer kunden til at betale for dette. Eksempelvis en kasse der er 2 x 1 meter, vil blive fragtberegnet som 1 ldm fordi der ikke er 80 cm fri luft mellem godset og bilens side.
Hilsen Flemming
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.