Avatar billede 1005 Nybegynder
01. december 2004 - 06:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

email tjek - virker ikke

hvorfor virker den del af scriptet der tjekker email adressen ikke, altså tjekker om det er en email adresse der er skrevet.
kan det være noget med min database?
<% Dim mode
mode = Request.QueryString("mode")
If mode = "" Then 'Hvis mode = ingenting - så vis formular til tilmelding/framelding %>
  <form method="post" action="maillistrespons.asp?mode=submit">
    <p>Til/framelding<br />
      Skriv din E-mail adresse:<br />
      <input name="email" type="text" class="feltmark" id="t1" size="30"/>
      <br />
      Tilmeld:
      <input type="radio" name="status" value="tilmeld" checked="checked" />
      Frameld:
      <input type="radio" name="status" value="frameld" />
      <br />
      <input type="submit" name="Submit" value="ok" />
    </p>
  </form>
  <p>
    <% ElseIf mode = "submit" Then 'Hvis mode = "submit" så godkend og registrer indtastning

Dim email, status, error
error = False 'Bruges til at teste om der er sket fejl eller der er mangler i indtastning
email = Trim(Replace(Request.Form("email"), "'", ""))
status = Request.Form("status")

If Len(email) = 0 Then 'Tester om der er indtastet e-mail adresse
Response.Write "<p>OBS</p>"
Response.Write "<p>Du har ikke indtastet en e-mail adresse</p>"
error = True
End If

If error = False Then 'Tilføjer eller fjerner e-mail adresse fra database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../../db/database.mdb")
Conn.Open DSN

If status = "tilmeld" Then 'Tilmelder e-mails
Set rs = Conn.Execute("SELECT email FROM nyhedsbrev WHERE email='" & email & "'")
If Not rs.EOF Then
Response.Write "<p>OBS</p>"
Response.Write "<p>Denne e-mail adresse er allerede tilmeldt i systemet</p>"
Else
Conn.Execute("INSERT INTO nyhedsbrev (email) VALUES ('" & email & "')")
Response.Write "<p>Tak for tilmeldingen</p>"
Response.Write "<p>Du modtager fremover Nyhedsbreve</p>"
End If
End If 'Slutter tilmeld

If status = "frameld" Then 'Framelder e-mails
Set rs = Conn.Execute("SELECT email FROM nyhedsbrev WHERE email='" & email & "'")
If Not rs.EOF Then
Conn.Execute("DELETE * FROM nyhedsbrev WHERE email='" & email & "'")
Response.Write "<p>Frameldingen er registreret</p>"
Response.Write "<p>Du får ikke flere Nyhedsbreve</p>"
Else
Response.Write "<p>OBS</p>"
Response.Write "<p>Din e-mail adresse blev ikke fundet i systemet</p>"
End If
End If 'Slutter frameld
Conn.Close
Set Conn = Nothing
End If 'Slutter tilmeld/frameld %>
    <% End If %>
Avatar billede 1005 Nybegynder
01. december 2004 - 06:57 #1
dat andet virker fint
vh 1005
Avatar billede 1005 Nybegynder
16. januar 2005 - 09:51 #2
takker