Avatar billede 1005 Nybegynder
01. december 2004 - 07:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

tilmelding-medlemsskab via formular

jeg har en lille hjemmeside hvor jeg gerne vil kunne tilbyde medlemmer nogle særlige fordele - download af nyhedsbreve og adgang til andre artikler.
Så jeg skal lave en formular hvor man som kommende medlem udfylder én, med adresse, email adresse, telefon og et ønsket password. Jeg sender dem så et indbetalingskort, når de har betalt skal de så med deres email og password kunne logge sig inde på siden med artikler.
Kan nogle evt. henvise til et anvendeligt script.
Avatar billede musti776 Nybegynder
01. december 2004 - 13:51 #1
Nu ved jeg ikke hvor meget du kan kode, men jeg har selv ved hjælp af nogle herfra lavet et lignende system.

Hvor personer tilmelder sig ved at udfylde formular og sender den til mig. Jeg skal så aktivere dem for at de kan logge på med deres brugernavn og password.

Kunne du bruge det hvis jeg kunne vise dig koderne så du selv retter den til eller vil du helst have 1 færdig udviklet (er ikke sikker på om du kan finde sådan et du bare kan bruge)
Avatar billede 1005 Nybegynder
02. december 2004 - 07:36 #2
ja jeg vil da gerne se det hvis jeg må - du kan evt. svare for point
Avatar billede musti776 Nybegynder
02. december 2004 - 19:07 #3
sorry jeg først svare nu men var på arbejde... og er lige kommet hjem :)
den første kode er den som afvikler funktionen... altså du kan aktivere eller slette en bruger der er tilmeldt....

<%
set conn=server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPathdatabase.mdb")

if request.servervariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
  'opdater
  slet = Request.Form("slet")
  ider = Request.Form("aktiv")
  deaktiv = Request.Form("deaktiv")
  if ider<>"" then
    SQL = "update tabelnavn set aktiv=1 where id in (" &ider & ")"
else
    if slet<>"" then
    SQL = "DELETE FROM tabelnavn WHERE ID IN(" & slet & ")"
else
    if deaktiv<>"" then
        SQL = "update tabelnavn set aktiv=0 where id in (" &deaktiv & ")"
  End if
      Conn.Execute(SQL)
  'Response.redirect(request.Servervariables("SCRIPT_NAME"))
  response.Redirect("din_side.asp")
end if
%>

<!--Nu henter jeg de tilmeldte der venter på at blive aktiveret...Som jeg så kan aktivere.... eller slette-->

<%
sql = "select * from tabelnavn where aktiv=0"
set rs=Conn.Execute(SQL)

response.write "<table>"
response.write "<form action=""" & request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&""" method=""post"">"

response.write "<tr bgcolor=#ffcc99><td>Aktiver</td><td>Slet</td><td>ID</td><td>Navn</td><td>Nickname</td><td>Email</td><td>Land</td><td>Dato</td></tr>"
do while not rs.EOF
  response.write "<tr bgcolor=#ffffff>"
  response.write "<td>Aktiver <input type=""checkbox"" name=""aktiv"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>Slet <input type=""checkbox"" name=""slet"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>" & rs("id") & "</td>"
'  response.write "<td>" & rs("medlems_nr ") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("name") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("nickname") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("email") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("land") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("dato") & "</td>"

  response.write "</tr>"
  rs.Movenext
loop
%>
</table>
<input type="submit" name="aktiver" value=".::Udfør::.">
</form>

<!--Og til sidste de aktiveret medlemmer som jeg så kan slette eller deaktivere-->
<%
sql = "select * from tabelnavn where aktiv=1"
set rs=Conn.Execute(SQL)

response.write "<table>"
response.write "<form action=""" & request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&""" method=""post"">"

response.write "<tr bgcolor=#ff99cc><td>Deaktiver!</td><td>Slet</td><td>ID</td><td>Navn</td><td>Nickname</td><td>Email</td><td>Land</td><td>Dato</td></tr>"
do while not rs.EOF
  response.write "<tr bgcolor=#ffffff>"
  response.write "<td>Deaktiver <input type=""checkbox"" name=""deaktiv"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>Slet <input type=""checkbox"" name=""slet"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>" & rs("id") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("name") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("nickname") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("email") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("land") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("dato") & "</td>"

  response.write "</tr>"
  rs.Movenext
loop
%>
</table>
<input type="submit" name="aktiver" value=".::Udfør::.">
</form>

det du så skal være opmærksom på at når en ny person tilmelder sig, skal han have "0" som default under kolonnen "aktiv" i din tabel...

du siger bare til hvis der er nogle ting du ikke forstår :)
Avatar billede 1005 Nybegynder
04. december 2004 - 08:14 #4
tak for dine koder jeg tester dem lige for at se om jeg kan benyte dem
jeg vender tilbage
vh 1005
Avatar billede 1005 Nybegynder
04. december 2004 - 08:38 #5
ja jeg er ikke en ørn til asp - men der laves en tabel i access med navnet "tilmeldte" - i denne tabel laves der en del kolonner med "id name nickname email land dato" jeg skal dog bruge id navn email adresse postnr og telefon"...disse skal indstilles til tekst etc.? og her vel også angående neden stående spørgsmål om de er deaktive eller aktive?

når disse personer tilmelder sig - bliver de så automatisk til "deaktive"? og hvordan? den formular med tilmelding vil jeg gerne se hvis jeg må. og evt. med tilhørende asp script!
Avatar billede musti776 Nybegynder
04. december 2004 - 11:42 #6
hej igen :)

du kan lave tabellen på denne måde i acces.
--------------------------------------------
tabelnavn - tilmeldte
kolonner;
id - autonr
aktiv - tal (standard værdi sættes til 0!)
navn  - tekst
pass - tekst
email - tekst
adresse - tekst
postnr - tal
telefon - tekst
------------------------------------------------
til din spg nr 2, når du angiver standardværdien som nul i "aktiv" kolonnen, bliver alle tilmeldte automatisk deaktive, altså ved at lave et lille kode kan du sørge for at de ikke ka logge på.

Når du så aktivere dem, bliver deres "aktiv" værdi ændret til 1, også kan de godt logge på med en anden kode (de koder skal jeg nok også vise)

Her har du så et tilmelding formular
---------------------------------------
<form name="form1" method="post" action="uyelik_basvuru.asp?islem=ekle" onSubmit="return denetle()">
  <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
    <tr align="center">
      <td colspan="2"><strong><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Ans&oslash;g
        om medlemsskab</font></strong></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="33%"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn</font></td>
      <td><input name="navn" type="text" id="navn"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password</font></td>
      <td><input name="pass" type="text" id="pass"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email</font></td>
      <td><input name="email" type="text" id="email"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse</font></td>
      <td><input name="adresse" type="text" id="adresse"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Post Nr</font></td>
      <td><input name="postnr" type="text" id="postnr"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>By</td>
      <td><input name="by" type="text" id="by"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Telefon</td>
      <td><input name="telefon" type="text" id="telefon"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="..::Tilmeld::.."></td>
      <td><input type="reset" name="Submit2" value="..::Slet::.."></td>
    </tr>
  </table>
</form>

<%
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")

islem = Request.QueryString("islem")

if islem="ekle" then
call ekle
else
end if
%>

<%sub ekle
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")

Set gir = server. CreateObject("ADODB.Recordset")
kayit = "Select * from tabelnavn"
gir.Open kayit,sur,1,3

Dim  navn, pass, email, adresse, postnr, by, telefon

navn = request.form("navn")
pass = request.form("pass")
email = request.form("email")
adresse = request.form("adresse")
postnr = request.form("postnr")
by = request.form("by")
telefon = request.form("telefon")

if navn="" or pass="" or email="" or adresse="" or postnr="" or by"" or telefon"" then
Response.Write "<center>Alle felter skal udfyldes...</center>"
'Response.End

else
gir.AddNew
gir("navn") = navn
gir("pass") = pass
gir("email") = email
gir("adresse") = adresse
gir("postnr") = postnr
gir("by") = by
gir("telefon") = telefon
gir.Update
response.write("De er nu tilmeld men skal aktiveres af Admin først for at kunne logge ind på siden!")
%>

<%
end if
end sub
%>
Avatar billede 1005 Nybegynder
04. december 2004 - 14:11 #7
tusind tak - husk at svare for dine point.. jeg tror jeg kan strikke noget sammen.
<form name="form1" method="post" action="uyelik_basvuru.asp?islem=ekle" onSubmit="return denetle()">

ovenstående kan jeg ikke gennemskue - uyelik_basvuru.asp - er vel navnet på mit asp dokument? mit hedder tilmeld.asp - og return denetle()!  - kan jeg ikke genkende
Avatar billede musti776 Nybegynder
04. december 2004 - 15:00 #8
det var så lidt... :)
hvis din side hedder tilmeld.asp skal linjen være "tilmeld.asp?islem=ekle"

og du kan rolig slette return denetle() da den ikke lige bruges her...
Avatar billede 1005 Nybegynder
05. december 2004 - 08:51 #9
jeg kan ikke helt få det til at fungere:
her min tilmeld side:
<%' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")
Conn.Open DSN
%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="tilmeld.asp?islem=ekle" onSubmit="return denetle()">
  <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
    <tr align="center">
      <td colspan="2"><strong><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Ans&oslash;g om medlemsskab</font></strong></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="33%"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn</font></td>
      <td><input name="navn" type="text" id="navn"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password</font></td>
      <td><input name="pass" type="password" id="pass"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email</font></td>
      <td><input name="email" type="text" id="email"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse</font></td>
      <td><input name="adresse" type="text" id="adresse"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Post Nr</font></td>
      <td><input name="postnr" type="text" id="postnr"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>By</td>
      <td><input name="by" type="text" id="by"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Telefon</td>
      <td><input name="telefon" type="text" id="telefon"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="..::Tilmeld::.."></td>
      <td><input type="reset" name="Submit2" value="..::Slet::.."></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")

islem = Request.QueryString("islem")

if islem="ekle" then
call ekle
else
end if
%>
<%sub ekle
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")

Set gir = server. CreateObject("ADODB.Recordset")
kayit = "Select * from tabelnavn"
gir.Open kayit,sur,1,3

Dim  navn, pass, email, adresse, postnr, by, telefon

navn = request.form("navn")
pass = request.form("pass")
email = request.form("email")
adresse = request.form("adresse")
postnr = request.form("postnr")
by = request.form("by")
telefon = request.form("telefon")

if navn="" or pass="" or email="" or adresse="" or postnr="" or by"" or telefon"" then
Response.Write "<center>Alle felter skal udfyldes...</center>"
'Response.End

else
gir.AddNew
gir("navn") = navn
gir("pass") = pass
gir("email") = email
gir("adresse") = adresse
gir("postnr") = postnr
gir("by") = by
gir("telefon") = telefon
gir.Update
response.write("De er nu tilmeld men skal aktiveres af Admin først for at kunne logge ind på siden!")
%>
<%
end if
end sub
%>
</body>
</html>

her min admin side:
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")
Conn.Open DSN
%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<%

if request.servervariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
  'opdater
  slet = Request.Form("slet")
  ider = Request.Form("aktiv")
  deaktiv = Request.Form("deaktiv")
  if ider<>"" then
    SQL = "update tabelnavn set aktiv=1 where id in (" &ider & ")"
else
    if slet<>"" then
    SQL = "DELETE FROM tabelnavn WHERE ID IN(" & slet & ")"
else
    if deaktiv<>"" then
        SQL = "update tabelnavn set aktiv=0 where id in (" &deaktiv & ")"
  End if
      Conn.Execute(SQL)
  'Response.redirect(request.Servervariables("SCRIPT_NAME"))
  response.Redirect("admin.asp")
end if
%>
<!--Nu henter jeg de tilmeldte der venter på at blive aktiveret...Som jeg så kan aktivere.... eller slette-->
<%
sql = "select * from tilmeld where aktiv=0"
set rs=Conn.Execute(SQL)

response.write "<table>"
response.write "<form action=""" & request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&""" method=""post"">"

response.write "<tr bgcolor=#ffcc99><td>Aktiver</td><td>Slet</td><td>ID</td><td>Navn</td><td>Nickname</td><td>Email</td><td>Land</td><td>Dato</td></tr>"
do while not rs.EOF
  response.write "<tr bgcolor=#ffffff>"
  response.write "<td>Aktiver <input type=""checkbox"" name=""aktiv"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>Slet <input type=""checkbox"" name=""slet"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>" & rs("id") & "</td>"
'  response.write "<td>" & rs("medlems_nr ") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("Navn") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("Password") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("Email") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("Adresse") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("Postnummer") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("By") & "</td>"
    response.write "<td>" & rs("Telefon") & "</td>"

  response.write "</tr>"
  rs.Movenext
loop
%>
</table>
<input type="submit" name="aktiver" value=".::Udfør::.">
</form>
<!--Og til sidste de aktiveret medlemmer som jeg så kan slette eller deaktivere-->
<%
sql = "select * from tilmeld where aktiv=1"
set rs=Conn.Execute(SQL)

response.write "<table>"
response.write "<form action=""" & request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&""" method=""post"">"

response.write "<tr bgcolor=#ff99cc><td>Deaktiver!</td><td>Slet</td><td>ID</td><td>Navn</td><td>Nickname</td><td>Email</td><td>Land</td><td>Dato</td></tr>"
do while not rs.EOF
  response.write "<tr bgcolor=#ffffff>"
  response.write "<td>Deaktiver <input type=""checkbox"" name=""deaktiv"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>Slet <input type=""checkbox"" name=""slet"" value=""" & rs("id") & """></td>"
  response.write "<td>" & rs("id") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("navn") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("password") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("email") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("adresse") & "</td>"
  response.write "<td>" & rs("dato") & "</td>"

  response.write "</tr>"
  rs.Movenext
loop
%>
</table>
<input type="submit" name="aktiver" value=".::Udfør::.">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede 1005 Nybegynder
05. december 2004 - 08:53 #10
hvis du har tid må du gerne kikke det igennem - jeg kigger det lige igennem igen.
min min access base hedder database og tabellen hedder tilmeld med følgende : id navn password email adresse postnr by telefon - disse står med stort for-bogstav, om det har nogen betydning ved jeg ikke.
Avatar billede musti776 Nybegynder
05. december 2004 - 12:17 #11
1. du skal jo også have en kolonne der hedder "aktiv" med værdierne ; enten 0 (deaktiv) eller 1 (aktiv medlem)

2. du har ikke rettet "tabelnavn", i de felter hvor der står "tabelnavn" skal rettes til "tilmeld"

og det kunne være bedre hvis du skrev hvilke fejlmelding du får, så jeg har en bedre chance for at hjælpe..
Avatar billede 1005 Nybegynder
05. december 2004 - 14:37 #12
takker - min admin side ser ud til at fungere men min tilmelding.asp kan slet ikke findes!!
her min kode til tilmelding.asp:
<%' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")
Conn.Open DSN
%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="tilmeld.asp?islem=ekle" onSubmit="return denetle()">
  <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
    <tr align="center">
      <td colspan="2"><strong><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Ans&oslash;g om medlemsskab</font></strong></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="33%"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn</font></td>
      <td><input name="navn" type="text" id="navn"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password</font></td>
      <td><input name="pass" type="password" id="pass"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email</font></td>
      <td><input name="email" type="text" id="email"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse</font></td>
      <td><input name="adresse" type="text" id="adresse"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Post Nr</font></td>
      <td><input name="postnr" type="text" id="postnr"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>By</td>
      <td><input name="by" type="text" id="by"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Telefon</td>
      <td><input name="telefon" type="text" id="telefon"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="..::Tilmeld::.."></td>
      <td><input type="reset" name="Submit2" value="..::Slet::.."></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")

islem = Request.QueryString("islem")

if islem="ekle" then
call ekle
else
end if
%>
<%sub ekle
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")

Set gir = server. CreateObject("ADODB.Recordset")
kayit = "Select * from tilmeld"
gir.Open kayit,sur,1,3

Dim  navn, pass, email, adresse, postnr, by, telefon

navn = request.form("navn")
pass = request.form("pass")
email = request.form("email")
adresse = request.form("adresse")
postnr = request.form("postnr")
by = request.form("by")
telefon = request.form("telefon")

if navn="" or pass="" or email="" or adresse="" or postnr="" or by"" or telefon"" then
Response.Write "<center>Alle felter skal udfyldes...</center>"
'Response.End

else
gir.AddNew
gir("navn") = navn
gir("pass") = pass
gir("email") = email
gir("adresse") = adresse
gir("postnr") = postnr
gir("by") = by
gir("telefon") = telefon
gir.Update
response.write("De er nu tilmeldt men skal aktiveres af Admin først for at kunne logge ind på siden!")
%>
<%
end if
end sub
%>
</body>
</html>
Avatar billede 1005 Nybegynder
05. december 2004 - 14:56 #13
Microsoft VBScript compilation error '800a03f9'

Expected 'Then'

nu har jeg fiflet lidt med den og får denne tilbagemelding:
/tilmelding.asp, line 80

if navn="" or password="" or email="" or adresse="" or postnr="" or by"" or telefon"" then

på følgende:
<%' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")
Conn.Open DSN
%>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="tilmelding.asp?islem=ekle" >
  <table width="100%" border="0" cellspacing="2" cellpadding="0">
    <tr align="center">
      <td colspan="2"><strong><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Ans&oslash;g om medlemsskab</font></strong></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="33%"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn</font></td>
      <td><input name="navn" type="text" id="navn"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Password</font></td>
      <td><input name="password" type="password" id="password"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email</font></td>
      <td><input name="email" type="text" id="email"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse</font></td>
      <td><input name="adresse" type="text" id="adresse"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Post Nr</font></td>
      <td><input name="postnr" type="text" id="postnr"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>By</td>
      <td><input name="by" type="text" id="by"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Telefon</td>
      <td><input name="telefon" type="text" id="telefon"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input type="submit" name="Submit" value="..::Tilmeld::.."></td>
      <td><input type="reset" name="Submit2" value="..::Slet::.."></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")

islem = Request.QueryString("islem")

if islem="ekle" then
call ekle
else
end if
%>
<%sub ekle
Set Sur = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sur.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../db/database.mdb")

Set gir = server. CreateObject("ADODB.Recordset")
kayit = "Select * from tilmeld"
gir.Open kayit,sur,1,3

Dim  navn, password, email, adresse, postnr, by, telefon

navn = request.form("navn")
pass = request.form("password")
email = request.form("email")
adresse = request.form("adresse")
postnr = request.form("postnr")
by = request.form("by")
telefon = request.form("telefon")

if navn="" or password="" or email="" or adresse="" or postnr="" or by"" or telefon"" then
Response.Write "<center>Alle felter skal udfyldes...</center>"
'Response.End

else
gir.AddNew
gir("navn") = navn
gir("password") = password
gir("email") = email
gir("adresse") = adresse
gir("postnr") = postnr
gir("by") = by
gir("telefon") = telefon
gir.Update
response.write("De er nu tilmeldt men skal aktiveres af Admin først for at kunne logge ind på siden!")
%>
<%
end if
end sub
%>
</body>
</html>
Avatar billede 1005 Nybegynder
05. december 2004 - 14:57 #14
nu har jeg fiflet lidt med den og får denne tilbagemelding:

Microsoft VBScript compilation error '800a03f9'

Expected 'Then'

/tilmelding.asp, line 80

if navn="" or password="" or email="" or adresse="" or postnr="" or by"" or telefon"" then
Avatar billede musti776 Nybegynder
05. december 2004 - 16:00 #15
det er fordi der mangler et lighedstegn efter by og telefon....

altså ret dem til; by="" or telefon="" then så skulle den gerne virke ;)
Avatar billede 1005 Nybegynder
05. december 2004 - 16:51 #16
det var bedre takker igen - når jeg udfylder formularen for tilmelding bliver jeg fortalt at jeg skal "udfylde alle felterne"?? - men det har jeg gjort