Avatar billede gummimand Nybegynder
10. april 2005 - 18:37 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Salg af hjemmeside

Servicen (web monitoring) på www.chikaboo.com har jeg lavet og drevet gennem en små tre års tid nu. Servicen virker og den indtjener ca. kr. 1200,- ind om året på reklamer fra Google uden der er noget arbejde forbundet med det - det hele kører 100% automatisk. Og helt uden udgifter!

Kan en sådan service sælges?
Hvor eller til hvem?
Hvordan sættes prisen?
Avatar billede lamaduck Nybegynder
10. april 2005 - 19:32 #1
kan nemt sælges hvis prisen er rigtig
prisen sættes efter hvad du syntes er fair :)
du kan sælge hjemmeisder på www.qxl.dk / www.papkassen.dk / www.dba.dk (vil anbefale qxl)
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. april 2005 - 20:01 #2
Hvis den tjener dig 1200 om året, så behold den, og brug de mailadresser du har på folk til opsale - Hvor mange har tilmeldt sig din service?

Som webmaster ville jeg ikke. Hvis du havde en masse backlinks, så måske, men selve servicen er jo bare at downloade et script fra hotscripts.com.
Du har en Google PR på 5/10 og det er ikke meget for en webmasterrelateret site. Hvis den tjener dig 1200 om året, så behold den, og brug de mailadresser du har på folk til opsale - Hvor mage har tilmeldt sig din service?
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. april 2005 - 20:03 #3
Eller sælg det på et af disse webmasterforummer
http://www.ndesign.dk/links/diverse/webmaster_forummer.html
Avatar billede lamaduck Nybegynder
10. april 2005 - 20:58 #4
vistodk> ved ikke hvad det er men håber du vil besvare det "brug de mailadresser du har på folk til opsale" hvad er opsale?
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. april 2005 - 23:21 #5
1 - Hvor mange har skrevet sig op til servicen?
2 - Opsalg (upsale) - på dansk mersalg - De brugere der modtager mails med overvågnings data - sælg banner og reklameplads i bunden af de mails.

Eks:
overvågningsdata
Reklame
Avatar billede gummimand Nybegynder
11. april 2005 - 14:21 #6
--> lamaduck: Tak for linkene, men jeg havde forestillet mig at sætte servicen til salg internationalt, du kender måske nogle tilsvarende internationale site?

Er dette en rimelig måde at beregne en pris på?:
Hvis obligationsrenten er 5%, svare chikaboo's indtjening (kr. 1200,-) til dette, det investerede beløb (og prisen) må da være mindst 1200*100/5 = kr. 24.000,- Mindst fordi domænet www.chikaboo.com og domænet www.webvogter.dk (kan) følge med i handelen og en køber selv kan implementerer f.eks. opsale mv.

Eller er jeg helt gal på den?
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. april 2005 - 15:10 #7
du få det ikke får den - måske hvis en nowbiew webmaster vil have den.
Men du har STADIG ikke sagt noget om hvor mange der har tilmedlt dig servicen - det er det eneste der kan betyde du kan tjene penge på siten.
Selve domænenavne er ikke noget værd, da der ikke vil være type-ins på det.

Men brug dog de internationele webmasterforummer som jeg gav dig links til - der er der ca 50.000 brugere der vil købe og sælge sites
Avatar billede gummimand Nybegynder
11. april 2005 - 17:19 #8
--> vistodk: Chikaboo overvåger pt. ca. 150 sider og sender mellem 15 og 45 mails ud hver dag. En mail bliver sendt hvis en side opdateres eller har været offline et stykke tid + den mail brugeren skal bekræfte når en overvågning påbegyndes.

Hvad mener du med "... en Google PR på 5/10 ..."?
Avatar billede proviben Novice
11. april 2005 - 17:42 #9
Avatar billede delwin Nybegynder
12. april 2005 - 23:50 #10
jeg kan fortælle dig at de formler der bliver brugt til at evaluere almindelige firmaer ikke gælder på nettet. der er simpelthen for mange ting der kan ændre sig.

et bud ville være mellem 6 og 24 måneders indtjening. ikke mere end det.

mit råd til dig er det samme som de andre har givet dig - behold siden og de 1200kr om året. måske kan du så når du har oparbejdet en større gruppe brugere overveje at sælge den.
Avatar billede gummimand Nybegynder
11. maj 2005 - 14:30 #11
Ok - jeg beholder siden lidt endnu, mest af alt fordi jeg ikke har fået tilbudt mere end $25 for siden >:-|

Men ang. opsale - hvem kan jeg finde som samarbejdspatner?
Avatar billede vistodk Nybegynder
11. maj 2005 - 21:08 #12