Avatar billede ramad Praktikant
20. maj 2008 - 08:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Distinct kombineret med timestamp

Hejsa

Jeg har en tabel der indeholder en masse rækker hvor jeg er interesseret i at trække de nyeste ud.

Mere specifikt så har jeg et SiteID og et timestamp. Finten er nu, at jeg vil have et udtræk, der indeholder distinct SiteID. Men det SiteID der kommer ud skal så være det med det nyeste timestamp. SiteID er selvfølgelig ikke unikt.

Nogle ideer til hvordan dette kan gøres?
Spørg endelig ind til det så uddyber jeg gerne.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
20. maj 2008 - 10:02 #1
Måske noget i den her stil:

SELECT DISTINCT SiteID
, (select top 1 [timestampField] from [tabelnavn] as t2 where t1.SiteID = t2.SiteID)
FROM [tabelnavn] as t1
ORDER BY SiteID

Ved ikke lige om det er den hurtigste løsning, men den ser ud til at fungere.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
20. maj 2008 - 10:02 #2
Glemte en ORDER BY

SELECT DISTINCT SiteID
, (select top 1 [timestampField] from [tabelnavn] as t2
  where t1.SiteID = t2.SiteID order by [timestampField] desc)
FROM [tabelnavn] as t1
ORDER BY SiteID
Avatar billede ramad Praktikant
20. maj 2008 - 11:06 #3
Lige præcis - mange tak for det hurtige svar.