Avatar billede jasber Nybegynder
22. juni 2001 - 00:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Streaming af f.eks P3

Her i vores lille firma, er der altid mindst 5-6 stykker der lytter på P3 over Internettet... Er der ikke nogen der kender et Linux eller NT 4.0 program, der kan \"fange\" den stream, så mine brugere kan connecte til en lokal server, og jeg derved kan spare på vores båndbrede. Jeg skal ikke ude i et eller andet Proxy helvede, hvis nogen skulle have de lyster  ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. juni 2001 - 00:55 #1
Du kan bruge Windows Media Encoder (Men husk at DR har copyright!!).

Windows Media Encoder føder du med et lydinput fra f.eks Mediaplayer. Åbner en port i Netværket og sender derigennem til jer selv.

/Nikolaj
Avatar billede jasber Nybegynder
22. juni 2001 - 02:17 #2
Skal lige teste Encoderen :)
Avatar billede jasber Nybegynder
22. juni 2001 - 13:26 #3
nikolajdu>> Kan sagtens få Media Encoderen til at køre på min Win2000 Pro maskine, men jeg kan ikke få den til at capture fra lydkortet, så jeg kan streame f.eks www.dr.dk/skum1 - Har du en ide til hvordan man løser det problem?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. juni 2001 - 17:34 #4
Du skal få lyden til at køre igennem et program af en slags. Det skal derudover siges at du i Lydindstillinger (I windows), skal huske at sætte Input lyden rigtigt (hver gang!!), da Input af mystiske grunde selv hopper tilbage.

/Nikolaj
Avatar billede jasber Nybegynder
23. juni 2001 - 02:53 #5
Ja, det fandt jeg ud af - Så nu spiller det som det skal... Dog er det ret tåbeligt at man ikke kan configurere sine lyd-settings fra programmet, men at man *skal* gennem Windows.

Men... Dine points skal du da have, og med tak for hjælpen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. juni 2001 - 14:36 #6
Jeg er også møgirriteret over det windows sjov, men anyway så kan det virke på den måde - og man sparer hurtigt lige 1Mb på båndbredden...

/Nikolaj
Avatar billede jasber Nybegynder
26. juni 2001 - 14:49 #7
Ja, det er noget snavns - Hvad fedt kunne være var hvis man kunne finde en apps der kan fange flere streams og så føde dem til Encoderen, så man kunne \"broadcaste\" flere stationer.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. juni 2001 - 15:08 #8
Så skal du have flere encoder - stationer på hver sin maskine.