Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. maj 2009 - 15:59 Der er 1 løsning

JPA og cascading foreign keys.

Hej,

Vi er en gruppe studerende som sidder og har et problem med at sætte en foreign key til at reelt fungere "cascading". Dette gør vi vha. JPA og hibernate.

Eksemplet her:

@ManyToOne(cascade=CascadeType.ALL)
@JoinColumn(name="NODEREF2_ID", unique= true, nullable=true, insertable=true, updatable=true)
public Node getNodeRef2() {
    return nodeRef2;
}

Oprettes som RESTICT på "on delete" og "on update". Og vi ville jo egentlig gerne have den FK til at være cascading.

Er der nogen som har oplevet lignende?

På forhånd tak
Avatar billede -master-d- Nybegynder
15. maj 2009 - 10:41 #1
Problemet er løst nu.

Det der var problemet var at Node objekterne som vi prøvede at persistere allerede havde et id og hibernate derfor troede at de var persisteret. Når MySQL så ville lave en FK var der selvfølgelig ikke nogen Node med det id og derfor kom der en fejl.

Så lektien denne gang var at sikre at objekter man vil persistere ikke har fået sat et id, hvis man vil autogenerere dette i sit DBMS.