Avatar billede sexpac Nybegynder
12. december 2009 - 13:28 Der er 10 kommentarer

e-mail på en web adr med www."ø".dk

Hey eksperter.

jeg har købt et domain med "ø" i indholdet. Problemet opstår nå jeg skal til at lave en mail adr... når jeg opretteren mail fx:

kontakt@min.web.med.ø.dk
ser den således ud:kontakt@xn--kgexxxxxxxxxe-5tb.dk

der hvor der står kge skal der stå køge men det kan den bare ikke finde ud af...
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2009 - 13:48 #1
Det er fordi man ikke kan bruge æøå i mailadresser endnu.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. december 2009 - 13:49 #2
Det er ikke alle mailservere der er klar til det, der findes sikkert noget plug-in og nogen kan også, men det begrænset meget hvem der kan sende til dig.

Derfor vil jeg klart anbefale, at du ikke benytter æøå domæner til mail, men rent web og gerne kun som alternativ og ikke primært.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. december 2009 - 13:50 #3
Grunden til at din adresse ser mærkelig ud er fordi at den domænet teknisk ville se sådan ud, altså i stedet for køge burde man skrive xn--kgexxxxxxxxxe-5tb, der er dog kommet lidt hjælp fra DK-Hostmaster på web delen, så man kan undgå dette via web.
Avatar billede sexpac Nybegynder
12. december 2009 - 13:52 #4
bah... Det er min kammer der har købt det men hva fanden, hans mail adr blev oz altfor lang :s så må han sku finde en anden løsning... Han har så oz bestilt visitkort med hans mail adr på :s

Hvon gøre vi med pointene? Michael skrev ført men jeg fik nu fler detaljer af bacardil
Avatar billede claes57 Ekspert
12. december 2009 - 13:53 #5
mange web-sider benytter javascript til at teste om mail-adressen er valid, og flere scripts dumper på de to -- lige efter hinanden.
(har selv c@xn--lsse- )
så jeg har til disse sider en gmail, der så vidersender til mig - det er også godt til spam-kontrol, da man bare kan skifte gmail'en ud, og holde sin indbakke ren.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. december 2009 - 13:54 #6
Jeg samler ikke på point ;o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. december 2009 - 13:55 #7
Pointere? Hvis du vil pege web delen hen til et andet domain er det ikke noget problem, det kan din udbyders sikkert lave for dig direkte på serveren
Avatar billede sexpac Nybegynder
12. december 2009 - 13:55 #8
claes57- Det er sku surt, han har som sagt bestilt visitkort :D damn det blir en ommer det her :D
Avatar billede sexpac Nybegynder
12. december 2009 - 14:00 #9
oki men hvis en af jer smider et svar ind smier ejg lige point retur :) takker mange gange for hjælpen
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. december 2009 - 21:10 #10
Lykke til med projektet :)