Avatar billede gitte123 Praktikant
22. november 2010 - 10:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Overtsættlsessoftware til hjemmesider

Hej

Er der nogen der ved om der findes et software som kan håndtere mutible sprog for hjemmesider?  Dvs. uden at der skal foretages manuel oversættelse af de bagvedliggende tekter og sider på hjemmesiden.

Der findes efterhånden utrolig mange hjemmesider, hvor man kan vælge mellem et utal af sprog, også mere avancerede hjemmesider som løbende ænderes og opdateres med nye sider/produkter - så jeg tænkte at der måske fandtes et eller andet spart stykke software så man kunne spare lidt tid og penge på oversættelsen.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2010 - 11:25 #1
Ved ikke om dette kunne være en løsning, men Google kan oversætte dine sider: http://www.donutey.com/translation.php
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2010 - 11:26 #2
Og her er et link til det samme, hvor der ikke kræves php: http://www.labnol.org/internet/google-translation-widgets/10135/
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. november 2010 - 12:05 #3
Hvis du bruger Google Chrome, så har du faktisk denne funktion indbygget i browseren, ved at højre klikke på siden og vælge oversæt til dansk.

Hvis du bruger Firefox så er det også muligt, dog skal der "installeret" et addon til den, se her https://addons.mozilla.org/da/firefox/search/?q=translate&cat=all&lver=any&pid=1&sort=&pp=20&lup=&advanced=

håber det giver et ordentligt svar.
Avatar billede gitte123 Praktikant
22. november 2010 - 12:25 #4
Hej
Tak for de mange svar.  Det er gode produkter når man som bruger af websider skal bruge en oversættelse.  Men jeg er "webside indehaveren" så jeg skal have lagt oversættelses-softwaret ind på min hjemmeside og uploadet den fra min server - således at bruger ikke har behov for de værktøjer som i referer til.

Jeg håber ikke jeg har misforstået noget :)

Tak for hjælpen igen.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. november 2010 - 12:30 #5
#2 er noget du som hjemmesideindehaver selv lægger på din hjemmeside (typisk i form af et link eller en knap), og ikke noget som brugeren selv skal installere.
Avatar billede gitte123 Praktikant
22. november 2010 - 12:41 #6
Yeps -og det er lige sådan et software jeg efterspørger - er der nogen der kender noget til dette?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. november 2010 - 12:53 #7
Hvad system er din hjemmeside lavet i???

Hvis den er lavet med Joomla som CMS, ved jeg at der er lavet plugin som kan oversætte siden via Google Translate.
Dog bliver det ikke altid super godt.

Så er det noget som skal bruges til en webshop hvor der sælges produkter af nogen lunde pris, ville jeg personligt overveje at få en prof oversætte til at klare opgaven.
Avatar billede gitte123 Praktikant
22. november 2010 - 13:28 #8
Den er lavet i php.

Du har formodentlig ret - der er nok ikke nogen anden udvej - det er den slavne vej med manuel oversættelse.

Jeg tænkte bare at der måske fandtes et eller andet software som kunne løfte opgaven og så ville det jo så absolut have været det nemmeste.

Jeg lader lige mit indlæg stå lidt endnu - blot for en sikkerheds skyld.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. november 2010 - 13:32 #9
OKay, er det noget du selv har kodet? eller har du fået kodet siden ude i byen???

Hvis du har rigtig mange sider og gerne vil have det på næsten alle sprog google tilbyder, kan der jo kodes en noget som kan løse det for dig.
Avatar billede gitte123 Praktikant
22. november 2010 - 15:43 #10
Jeg har fået kodet det ude i byen.

Hvad mener du med ...kan der jo kodes en noget som kan løse det for dig.

Tak for dit svar :)
Avatar billede lars67 Nybegynder
22. november 2010 - 15:49 #11
Google har et language API: http://code.google.com/apis/language/
Dette kan du evt implementere i din Php kode og derved få dit site til at håntere multiple sprog.
Som andre nævner er oversættelse slet ikke fejlfri. Skal du gøre det manuelt findes et lille program http://www.stormdance.net/software/caterpillar/overview.htm

Som extrakter teksten og gør det ganske let at vedligeholde et multisproget website.

Mvh
Lars
Http://www.Xab.dk | køb og salg af erhvervsmaskiner på nettet.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. november 2010 - 18:18 #12
Hej Gitte.

Det blev en sammensætning af 2 linier, det blev vidst ikke helt så forståeligt som planen var.

Det jeg ville sige var, det man kunne kode en funktion ind på side, så google oversætter den for dig, via det API som lars67 også snakker om.
Avatar billede gitte123 Praktikant
22. november 2010 - 18:23 #13
Tusind tak for hjælpen Lars og net-base.dk - nu ville det jo være mest rigtigt at i delte pointene - men det ved jeg ikke om det kan lade sig gøre :)

mvh
Gitte
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. november 2010 - 19:32 #14
samler ikke på point, har rigeligt af dem ;) behold du dem bare :D
Avatar billede gitte123 Praktikant
23. november 2010 - 22:35 #15
Send mig et svar en af jer - og igen tusinde tak for hjælpen.

:)
Gitte
Avatar billede professoren Nybegynder
04. december 2010 - 19:45 #16
der findes fler online oversættelsesværktøjer, bl.a. på google du skal bar have en google konto for at bruge dem...

#
Google Translate
Google's free online language translation service instantly translates text and web pages. This translator supports: English, Afrikaans, Albanian, Arabic, Armenian ...
translate.google.com - Cached