Avatar billede hundevennen Nybegynder
25. oktober 2011 - 08:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

finde datotidsgruppe der matcher et tidspunkt?

jeg skal bruge en sqlsætning der går ind og vælger de rækker hvor et tidspunkt ligger indenfor en periode.

Jeg har en tabel med start og slut (timestamp)og skal ha fundet.feks
alle dem hvor perioden matcher kl. 1000, altså noget med
select * from tabel where start >= 1000 and slut <= 1000.

Problemet er bare at nogle perioder er der datoskift f.eks
start 010111 2359 og slut 020111 0500
Avatar billede Syska Mester
25. oktober 2011 - 11:03 #1
kig på DATEPART ... så kan du trække de informationer ud du vil og derefter sammenligne.

Nu skriver du godt nok timestamp ... er det ikke tiden i sekunder siden 1970-01-01? eller er det DateTime du har ?
Avatar billede hundevennen Nybegynder
25. oktober 2011 - 11:39 #2
Det er date time - kan du uddybe dit svar lidt mere
Avatar billede Syska Mester
25. oktober 2011 - 11:44 #3
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms174420.aspx

SELECT * FROM Table WHERE DATEPART(HH, DateTimeColumn) > 10 AND DATEPART(HH, DateTimeColumn) < 20

mvh
Avatar billede hundevennen Nybegynder
25. oktober 2011 - 13:55 #4
måske jeg skulle prøve at forklare nærmere. Nogle mennesker logger ind ved passage ind i en bygning og logger ud ved udpassage af bygningen.
Jeg vil gerne vide, baseret på deres logindata hvormange der er tilstede kl. 10:00
Avatar billede Syska Mester
25. oktober 2011 - 15:21 #5
SELECT * FROM Table WHERE DATEPART(HH, DateTimeColumn) = 10 AND DATEPART(MM, DateTimeColumn) = 0

Det vil tage alle hvor Hour delen af en DateTime er 10 og Minut delen er 0.
Avatar billede Syska Mester
25. oktober 2011 - 15:26 #6
Btw ... det at du prøvede at forklare lidt nærmere gav ikke specielt meget mere information.

Hvis det skal være perfekt så kom med følgende.

Table og columns og en masse test data i den table.
Derefter fortæller hvad du gerne vil have en query til at returnere fra den table. og angiver det ligeledes som en table.

table (id, name)
10, Mikael
20, Hundevennen

Data du forventer kommer ud

20, Kundevenner

Derefter kan jeg præcis se hvad du gerne vil have ud. Den query kan lave på 2 måder. Enten ved at have en WHERE på id eller name.

På den måde undgår man forvirring. Det at stille et spøgsmål er ikke nemt, man skal huske alle data, som som den der prøver at besvare ens spøgsmål kunne have brug for. Ellers bruges ofte de 10 første posts frem og tilbage med at finde ud af hvad meningen engentlig er med sprøgsmålet, som det allerede er sket her.

mvh
Avatar billede hundevennen Nybegynder
26. oktober 2011 - 07:14 #7
Da din løsning formentlig er korrekt, - så læg at svar - selve opgaven er ikke længere aktuel for mig, - beklager
Avatar billede Syska Mester
26. oktober 2011 - 09:28 #8
svar