Avatar billede mh007 Nybegynder
25. september 2013 - 15:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Filtrering af data

Har et regneark, som jeg ønsker filtreret på kolonnen "Ansvarlig (kol. D). Filtreringen skal foregå ved valg i rullelisten H4. Alle rækker hvor kriteriet forekommer skal med på filter listen. Alle rækker med overskrifter (de mørkeblå)skal bibeholdes uanset filtreringen.

Herefter skal der laves en makro, der genskaber den oprindelige liste.

Og en makro til udskrift af den filtrerede liste på A4 stående format.

http://gupl.dk/701900/

Håber det giver mening.
Avatar billede jens48 Ekspert
26. september 2013 - 19:06 #1
Prøv med denne makro:

Sub Macro1()
Range("A2:D400").Select
Selection.AutoFilter
Selection.AutoFilter Field:=4, Criteria1:=Range("H4").Value
Cells(1, 8).Select
End Sub
Avatar billede mh007 Nybegynder
30. september 2013 - 09:04 #2
Tak for input. Jo den fungerer ok, men udfordringer er, at nævnte makro kun tager "de rene kriterier" d.v.s. hvor der f.eks står AA i kolonne D. Jeg er også interesseret i de rækker, hvor kriteriet indgår i kombination som f.eks. BB,AA eller AA,CC,DD osv. Samtidig vil jeg også gerne have bibeholdt overskrifterne - de blå linier uanset valg/kriterie. Håber det giver mening.
Avatar billede jens48 Ekspert
30. september 2013 - 18:23 #3
Hvis du ikke havde låst din fil med password ville jeg måske have kunnet se hvad du mener.
Avatar billede mh007 Nybegynder
01. oktober 2013 - 07:59 #4
Ups, det havde jeg glemt - koden er 'test'
Avatar billede mh007 Nybegynder
07. oktober 2013 - 10:13 #5
Filen er låst op - kom gerne med løsninger
Avatar billede jens48 Ekspert
07. oktober 2013 - 19:21 #6
Så vidt jeg kan se har du slettet den gamle fil uden at lave en link til en ny.
Avatar billede mh007 Nybegynder
08. oktober 2013 - 11:31 #7
Her er link til ny fil

http://gupl.dk/702442/
kode: test
Avatar billede jens48 Ekspert
08. oktober 2013 - 21:33 #8
Forhåbentligt kan dette bruges. http://gupl.dk/702494/
Avatar billede mh007 Nybegynder
09. oktober 2013 - 08:59 #9
Det ser rigtig godt ud, men som bekendt mere vil gerne have mere.

Kan du lave en makro til print af den fuldstændige liste (ufiltreret). Alle print (filtreret og ufiltreret)skal udskrives til PDF, så brugeren selv kan vælge om man ønsker at udskrive eller videre sende.
Avatar billede jens48 Ekspert
09. oktober 2013 - 21:01 #10
Faktisk havde jeg lavet en makro til udprintning af den ufiltrerede liste, men da jeg gennemlæste dit ønske igen inden afsendelse, kunne jeg se at det ikke var det du bad om. Derfor pillede jeg udprintningen ud. Her er den oprindelige makro:

Sub ShowAll()
    Range("A1:D96").EntireRow.Hidden = False
  Range("A1:D96").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Range("F3").Select
End Sub

Indsæt den i stedet for den der er i linket.
Omdannelse til PDF kan jeg ikke hjælpe dig med.
Avatar billede mh007 Nybegynder
10. oktober 2013 - 08:43 #11
Det virker rigtig fint, men har dog et opklarende spørgsmål. De blå farver i overskriftslinierne kommer ikke med ud på printet. Har været inde og se på printeropsætning, og den står standard til farve, så det er ligesom om den bliver overskrevet.
Avatar billede jens48 Ekspert
10. oktober 2013 - 09:03 #12
Det er fordi jeg beklageligvis har fået valgt sort/hvid udprintning. Gå ind under sideopsætning, vælg ark og fjern fluebenet på sort/hvid
Avatar billede mh007 Nybegynder
11. oktober 2013 - 08:39 #13
Tusind tak - sender du et svar, så jeg kan tildele di point.
Avatar billede jens48 Ekspert
11. oktober 2013 - 09:41 #14
Du kan bruge #8 eller #10 som svar