Artikel top billede

Synoptik spammer 30.000 danskere med fortids-mail

Synoptik-aftaler om synskontrol i både 2008 og 2009 er ved en fejl sendt ud til omkring 30.000 nuværende og tidligere kunder.

Tirsdag eftermiddag kunne omkring 30.000 danskere gnide kontaktlinserne en ekstra gang, for de var nemlig via mail blevet indkaldt til synskontrol af netop kontaktlinser hos optikerkæden Synoptik på et tidspunkt i 2008 eller 2009.

Modtagerne af mailen fra fortiden er enten nuværende eller tidligere Synoptik-kunder, der rent faktisk har haft aftaler om synskontrol af kontaktlinser på de pågældende tider og datoer samt aftale om mail-adviseringen om synskontrollen.

Mailen blev sendt ud ved 15-tiden tirsdag og ramte indbakkerne med teksten:

Kære NN
Med denne E-mail vil vi gerne minde dig om din aftale med Synoptik.

Vi ser frem til at modtage dig i butikken den 26. Marts 2008 kl. 14:00.

Med venlig hilsen
Synoptik

Efter mail-afsendelsen henvendte flere kunder sig i en af de godt 100 Synoptik-butikker med store spørgsmålstegn, som blev besvaret med udslåede arme og en undskyldning.

Officiel undskyldning udsendt 
Onsdag formiddag har Synoptik så udsendt en mere officiel undskyldning.

Denne gang skete det på mail til de omkring 30.000 kontaktlinse-bærere, der i 2008 og 2009 havde et kundeforhold til optikerkæden.

Synoptik forklarer, at modtageren har fået tilsendt en gammel mail om en forældet aftale.

"Har du behov for en certiceret synsprøve eller kontrol af dine kontaktlinser, er du naturligvis altid velkommen i butikken. Vi beklager fejlen og håber ikke, at det har givet anledning til problemer," skriver Synoptik i sin undskyldnings-mail til sine 30.000 nuværende eller tidligere kontaktlinse-kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere