2.500 WOL-brugere modtager fejlagtig rykker

Internetudbyderen World Online har gennem inkassofirmaet Intrum Justitia fejlagtigt udsendt en rykkerskrivelse til cirka 2.500 kunder. Umiddelbart ser det ud til, at det er de ældste og mest trofaste kunder, der har modtaget brevet.

Indhold

I fredags modtog cirka 2.500 af Internetudbyderen World Onlines kunder en rykker på beløb som kunderne allerede havde betalt. I dag har ledelsen officielt beklaget fejlen overfor kunderne i et indlæg i udbyderens nyhedsgrupper.

Henover weekenden har World Onlines nyhedsgrupper glødet med indlæg fra vrede brugere, der har modtaget brev fra inkassofirmaet Intrum Justitia. Her rykkes kunderne for betaling for forbrug, der hidrører fra august 1999. Også kunder, der betaler deres regninger via Betalingsservice har modtaget rykkeren.

De berørte kunder har enten allerede tidligere betalt deres udestående eller ikke modtaget den automatiske betalingsanmodning gennem Betalingsservice.

Ifølge World Online har man igennem et stykke tid haft tekniske problemer med at rykke kunderne for betaling, hvorfor man har valgt at lade Intrum Justitia stå for dette. Fejlen er opstået ved de oplysninger som World Online har videregivet til inkassofirmaet og er således ikke et udtryk for, at der er rod i World Onlines interne debitorbogholderi.

- Vi ved nøjagtig på en tiendedel af en øre, hvor meget den enkelte kunde skylder, oplyser økonomichef Jonny Jonasson i den officielle undskyldning til brugerne.

Jonny Jonasson har endnu ikke overblik over, hvilke kunder, der er blevet ramt af fejlen, men anslår, at det er mest sandsynligt, at det er de ældste kunder, som har modtaget rykkerskrivelsen.

World Online vil mandag udsende en undskyldning per brev til alle de kunder, der fejlagtigt har modtaget rykkerskrivelsen.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Koordinator til drift og vedligeholdelse, Netværkssektionen i Hvidovre – er det dig?

    Københavnsområdet

    Steno Diabetes Center Copenhagen

    Fremadskuende datatalent til digital transformation

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Consultant

    Midtjylland

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Astrid Busk Nielsen som Key Account Manager ved netIP's kontor i Odense. Hun kommer fra en stilling som Account Manager hos IT-virksomheden ED i Skødstrup. Hun er uddannet indenfor handel og marketing. Nyt job
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Steen Nyrup Pedersen som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Aalborg. Han kommer fra en stilling som Cyber Security Consultant hos Trifork A/S. Han er uddannet IT-Teknolog og er professionsbachelor i IT-sikkerhed. Nyt job