Artikel top billede

Teleselskabet 3 rydder op i salgsafdelingen: Her er grunden

Teleselskabet 3 rydder kraftigt op blandt sine sælgere. Det er der en bestemt grund til. Se den her.

Læs også:
Derfor får 3 måske aldrig succes i Danmark

Mens presset på det private telemarked skærper til, retter teleselskabet 3 nu også blikket mod det lukrative erhvervsmarked.

I den forbindelse har selskabet været igennem en større oprydning i erhvervsafdelingen.

"Vi har skiftet salgsledelsen ud og har kastet et blik på vores salgskorps for at se, hvordan vi stod rustet til løsningssalg. Nogle sælgere er blevet omskolet, andre har vi måttet sige farvel til, og så er der kommet nye til," fortæller 3's direktør Morten Christiansen.

Han tilføjer, at selskabet stadig er på udkig efter nye sælgere.

Fordobling inden længe

Planen er, at den nye erhvervsoffensiv som minimum skal løfte selskabets markedsandel på salg af mobile løsninger til erhvervsmarkedet fra beskedne seks procent i dag til det dobbelte i løbet af de næste par år.

"Vi tror på, at tiden er inde for virksomheder til at satse 100 procent på mobiliteten, som jo er vores primære styrke. Udfordringen bliver at overbevise virksomhederne om, at de kan klare sig uden fastnetforbindelsen," fortæller 3's direktør.

Han tror ikke på, at frygten for nedbrud holder kunderne tilbage fra mobile løsninger.

"Man skal huske, at der også kan være nedbrud på fastnettet," siger han.

Han tilføjer, at teleselskabet i kraft af sin tidligere rolle som firstmover på 3G-fronten allerede har en fod i døren hos flere virksomheder.

Den skal nu åbnes mere op.

Små og mellemstore virksomheder

"Vores primære målgruppe er små og mellemstore virksomheder, hvor medarbejderne har en høj grad af mobilitet, for eksempel i form af kundemøder ude i byen. Og så er det meget vigtigt, at virksomheden er it-parat," siger han.

Han tilføjer, at 3 desuden har en række større kunder i porteføljen såsom Københavns Lufthavne.

Som eksempel på oplagte kunder nævner han reklamebureauer, ejendomsmæglere og konsulentvirksomheder, foruden servicevirksomheder inden for alt fra rengøring til fagforeninger.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere