Teleselskabet 3 rydder op i salgsafdelingen: Her er grunden

Teleselskabet 3 rydder kraftigt op blandt sine sælgere. Det er der en bestemt grund til. Se den her.

Artikel top billede

Læs også:
Derfor får 3 måske aldrig succes i Danmark

Mens presset på det private telemarked skærper til, retter teleselskabet 3 nu også blikket mod det lukrative erhvervsmarked.

I den forbindelse har selskabet været igennem en større oprydning i erhvervsafdelingen.

"Vi har skiftet salgsledelsen ud og har kastet et blik på vores salgskorps for at se, hvordan vi stod rustet til løsningssalg. Nogle sælgere er blevet omskolet, andre har vi måttet sige farvel til, og så er der kommet nye til," fortæller 3's direktør Morten Christiansen.

Han tilføjer, at selskabet stadig er på udkig efter nye sælgere.

Fordobling inden længe

Planen er, at den nye erhvervsoffensiv som minimum skal løfte selskabets markedsandel på salg af mobile løsninger til erhvervsmarkedet fra beskedne seks procent i dag til det dobbelte i løbet af de næste par år.

"Vi tror på, at tiden er inde for virksomheder til at satse 100 procent på mobiliteten, som jo er vores primære styrke. Udfordringen bliver at overbevise virksomhederne om, at de kan klare sig uden fastnetforbindelsen," fortæller 3's direktør.

Han tror ikke på, at frygten for nedbrud holder kunderne tilbage fra mobile løsninger.

"Man skal huske, at der også kan være nedbrud på fastnettet," siger han.

Han tilføjer, at teleselskabet i kraft af sin tidligere rolle som firstmover på 3G-fronten allerede har en fod i døren hos flere virksomheder.

Den skal nu åbnes mere op.

Små og mellemstore virksomheder

"Vores primære målgruppe er små og mellemstore virksomheder, hvor medarbejderne har en høj grad af mobilitet, for eksempel i form af kundemøder ude i byen. Og så er det meget vigtigt, at virksomheden er it-parat," siger han.

Han tilføjer, at 3 desuden har en række større kunder i porteføljen såsom Københavns Lufthavne.

Som eksempel på oplagte kunder nævner han reklamebureauer, ejendomsmæglere og konsulentvirksomheder, foruden servicevirksomheder inden for alt fra rengøring til fagforeninger.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

KMD A/S

Projektleder

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Test Consultant

Midtjylland

PensionDanmark

Incident & Problem Manager

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S