Mobilselskabet Plenti har kapret 20.000 kunder - der er dog stadig lang vej til målet

Plenti kan med 20.000 mobilkunder på omkring fem måneder fejre en flyvende start for selskabet. De 20.000 kunder er dog stadig et pænt stykke fra selskabets officielle mål.

Artikel top billede

(Foto: Picasa)

Efter omkring fem måneder på det danske telemarked, kan senest ankomne mobilselskab, Plenti, nu fejre, at de første 20.000 kunder er i hus.

Selskabet meddeler, at det på cirka 20 uger har solgt 20.000 mobilabonnementer.

"Med 20.000 kunder i butikken lige efter en sommerferie er vi meget tilfredse, og vi regner fortsat med at nå vores mål om 100.000 abonnenter inden for de første par år," udtaler Peter Mægbæk, medstifter og direktør i Plenti.

Satser på volumen

Plenti, der under stor ståhej debuterede på telemarkedet i marts med et pakkeprodukt, lancerede lige før sommerferien endnu et angreb på de etablerede spillere på markedet.

Plenti kom nemlig med et nyt produkt, hvor man for 119 kroner om måneden får fri data på mobilen sammen med fri tale, sms og mms.

Altså en ganske aggressiv pris, hvormed formålet er at sikre den videre kundetilgang.

"Det er vigtigt for os at få flere kunder ind i folden, så vi følger vores planer og i det hele taget får gjort det adresserbare marked større, forklarede Peter Mægbæk i juni til Computerworld. "

Læs interviewet: Her er teleselskabet Plentis plan med ny mobil-prisbasker med fri data

"Det er ikke alle, der har en interesse for det underholdningsprodukt, vi kommer ud med, og derfor er det helt naturligt, at vi kommer med et mere 'plain' produkt, hvor der ikke er så meget at forholde sig til," sagde Peter Mægbæk videre.

Peter Mægbæk har tidligere forklaret til Computerworld, at Plenti jagter volumen i antal kunder:

"En tommelfingerregel i forhold til vores egne beregninger er, at hvis vi har en 30-40.000 kunder inden for de første par år, er forretningen selvkørende. Men vores ambition er højere: Vi mener, at vi skal op på 100.000 inden for det første år eller to," sagde Peter Mægbæk.

Peter Mægbæk var i sin tid medstifter og administrerende direktør i Fullrate, som TDC købte i 2009 i en kæmpehandel.

Han har også været administrerende direktør i Viasat.

Den anden stifter - og bestyrelsesformand - er Morten Strunge, der stod bag teleselskabet Onfone, som TDC købte for omkring 300 millioner i 2011.

Han er også stifter og direktør hos ebogstjenesten Mofibo - den ene af de tjenester, der indgår i Plentis pakke.

Morten Strunge solgte for nylig Mofibo for et trecifret million-beløb.

Læs også:

Her er teleselskabet Plentis plan med ny mobil-prisbasker med fri data

Teleselskabet Plenti klar med indholdspakke: Kan dette produkt kapre danske telekunder?

Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu

Ny dansk priskrig i den danske telebranche: Derfor ender priskrige igen og igen med opkøb

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS