Artikel top billede

Dustin lancerer egne produktmærker: Forventer tårnhøjt salg af egne produkt-serier

It-forhandleren Dustin lancerer egne produkt-serier, som selskabet vil sælge fra dets butikker. De får navne som Cirafon, Prokord og Tranzip.

Den store it-forhandler Dustin har fået nok af kun at lagerføre produkter fra andre producenter: Selskabet lancerer fem nye produktserier under eget navn, som fremover vil blive udbudt i selskabets butikker.

Selskabe har lanceret fem nye produktserier i eget navn - alle indenfor lav-priskategorier med lav kompleksitet.

"Det drejer sig om kategorier, hvor varemærke og produktnavn typisk ikke har nogen betydning for kunden," siger selskabets administrerende direktør, Georgi Ganev, til vores søstermedie, Computersweden.

Det drejer sig om følgende produktserier:

- Cirafon (mobilaccessories).
- Tranzip (usb-tilbehør)
- Prokord (kabler)
- Kivocase (pc-tasker, rygsække og futeraler)-
- Alledra (LED-lamper)

Selv om der er tale om produkter i småtings-afdelingen til lidt penge, er markedet stort, vurderer Dustin.

Således forventer Georgi Ganev, at Dustin inden for et par år vil omsætte for 400 millioner svenske kroner om året på Dustins egne produktgrupper.

Det svarer til omkring fem procent af Dustins samlede omsætning.

Ifølge topchefen er der to årsager til, at Dustin nu satser på egne produkter.

For det første mener selskabet, at det efter et længere forløb nu har viden og kompetencer nok i selskabet til at kunne udvikle og bygge produkter af en høj nok kvalitet.

For det andet er indtjeningen større på egne produkter end det er tilfældet på produkter fra egne leverandører.

"Vi har i dag kompetencen og ekspertisen til at sikre kvaliteten igennem hele værdikæden. Samtidig er marginerne på disse produkter meget bedre end andre produkter, som vi fører," siger Georgi Ganev.

Han peger dog samtidig på, at det langt fra er givet, at salget af Dustins egne produktlinier vil blive en indbringende forretning.

"Det er slet ikke givet, at vi kommer til at tjene en masse, da der ligger et stort arbejde bag produkterne," siger han til Computersweden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Undgå cyberkatastrofen med automatiseret kontrol over sensitive data

Når cyberkriminelle gennemtrænger din sikkerhedsinfrastruktur, bruger de i snit 48 dage til at danne sig et overblik over sensitive data, før de lukker dine systemer og data ned med ransomware. På dette seminar får du derfor et solidt grundlag for at sikre dig overblik over sensitive, virksomhedskritiske informationer. Derudover vil du få et praktisk indblik i, hvordan du beskytter dine informationer, så du er er mindre sårbar når cyberkriminelle trænger ind på dit netværk, samt et overblik over typiske angrebsformer og viden om, hvordan et ransomwareangreb foregår i praksis.

07. februar 2023 | Læs mere


Status og erfaringer fra fem år med GDPR

Vi samler nogle af Danmarks fremmeste GDPR-eksperter trådene efter knapt fem år. Dette giver dig et solidt overblik over de hidtidige erfaringer og sikker viden at basere din indsats på, når du skal planlægge og tilpasse din organisations indsats for at sikre compliance med det omfattende regelkompleks.

07. februar 2023 | Læs mere


ERP-trends 2023

Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på. Herunder hvordan den stadig mere udbredte – og uomgængelige – anvendelse af cloudservices vil påvirke dine muligheder for at få mest muligt ud af dine investeringer.

08. februar 2023 | Læs mere