Internetudbyder kan have givet adgang til mere end 26 millioner personnumre

En sikkerhedsforsker har påpeget to sårbarheder hos internetudbyderen Comcast Xfinity, der giver adgang til 26,5 millioner personnumre.

Artikel top billede

(Foto: Kiyoshi Takahase / iStockphoto)

Den amerikanske internetudbyder Comcast Xfinity, har muligvis givet adgang til 26,5 milloner personnumre på selskabets kunder.

Det skriver Buzzfeed.

Sårbarheden blev påpeget af Ryan Stevenson, der er sikkerhedsforsker men i sin fritid finder sikkerhedshuller på forskellige hjemmesider.

Læs også: Bryd tavsheden når din virksomhed bliver hacket: “Det er en gave for virksomheder, hvis nogen påpeger en sårbarhed”

Ved at kende til en kundes IP-adresse kunne Stevenson få adgang til Comcasts øvrige kunder, ved at lade som om, at han skulle betale en regning uden at logge ind. Det gav ham nemlig valgte mellem fire delvist cencurerede adresser.

Med en IP-adresse og en delvist cencureret adresse kunne Stevenson nu få adgang til kundernes CPR-numre ved at bruge en sælgerside, som Comcast sælgere bruger til at få informationer om selskabets kunder, til at finde frem til kundernes personumre.

Comcast har lukket hullet igen

Ryan Stevenson oplyste ikke Comcast selv om sårbarhederne men fortalte i stedet Buzzfeed om sit fund.

Læs også: KMD-systemer hacket af medarbejder hos konkurrent - fører til politianmeldelse

Buzzfeed kontaktede derefter Comcast der fik patchet sårbarhederne.

“Vi fik hurtigt undersøgt problemerne og inden for en time fik vi blokeret begge sårbarheder, og elimineret muligheden for at udføre de her angreb, der blev påpeget af forskeren,” siger Comcast til Buzzfeed.

Event: Computerworld Summit 2026 - København

Digital transformation | København

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

28. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job