Artikel top billede

Åbent brev: Apples nye sikkerhedsfunktion har en alvorlig mangel

Standardorganisationen OpenID Foundation er ikke tilfreds med Apples nye sikkerhedsfunktion ‘Sign in with Apple,’ hvis opbygning rummer et alvorligt problem.

Standardorganisationen OpenID Foundation, der står bag den åbne autentifikations-protokol OpenID, er ikke tilfreds med den måde, hvorpå Apple har opbygget den nye sikkerhedsfunktion ‘Sign in with Apple.’

Sikkerhedsfunktionen kommer med Apples nyeste opdatering, iOS13, og den giver brugerne mulighed for at logge ind på en række tjenester uden at indtaste mail-adresse, password og lignende.

I et åbent brev påpeger OpenID Foundation imidlertid, at Apples opbygning af sikkerhedsfunktionen ‘eksponerer brugerne’ og deres privatliv.

Det skyldes, at arkitekturen i sikkerhedsfunktionen ikke er fuldt ud kompatibel med OpenID-standarden, selvom om ‘Sign in with Apple’ rent faktisk bygger på OpenID Connect-platformen.

Organisationen har offentliggjort en fuld liste med forskellene på OpenID Connect og Sign In with Apple.

Den finder du her.

“De nuværende forskelle mellem OpenID Connect og Sign In with Apple reducerer antallet af steder, hvor brugerne kan anvende Sign In with Apple og eksponerer brugerne overfor større sikkerheds- og privacy-risici,” lyder det fra OpenID Foundation.

Ifølge organisationen udgør forskellene en ‘unødvendig byrde’ på udviklere, der arbejder med både OpenID Connect og Sign In with Apple.

Det skyldes, at de er nødt til at understøtte to forskellige autentifikations-standarder for tiden.

OpenID-organisationen tæller prominente medlemmer som Google, Microsoft, Cisco, Oracle, PayPal og Akamai, hvis produkter alle understøtter standarden.

Apple er ikke medlem af sammenslutningen.

Du finder det åbne brev fra OpenID Foundation til Apple her: Open Letter from the OpenID Foundation to Apple Regarding Sign In with Apple.

Læs også:

Hacker roser ny sikkerhedsfunktion til iPhone: Men den kommer ikke uden en pris.

Apple klar med nyt iPhone-styresystem: Få et overblik over de fedeste features

Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på hændelser. Det handler om at eliminere kompleksitet, sikre smidighed og sikre fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere

Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere

The intelligent business: From neat idea to reality

The choice to become a more intelligent business and optimize workflows is not always straightforward, but it requires that you take a step back and see the possibilities in other ways. Come inside when we try to focus on the intelligent business. Hear how SAP S / 4HANA makes processes intelligent and transforms traditional workflows.

01. juli 2021 | Læs mere

Premium
Den nye kulørte iMac er så Applesk at det næsten gør ondt – og derfor ville jeg ikke selv købe en
Apple-dyderne lever i allerbedste velgående i selskabets nye, lækre og farverige iMac – og det bør få dig til at se dig om efter noget andet.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Sådan: Sæt din fakturahåndtering på autopilot
Accounts payable automation frigør ressourcer i bogholderiet og minimerer risikoen for fejl, men hvordan kommer du i gang? Læs med her og få bud på, hvordan du opnår ”touchless flow.”