“Da vi gik ind i det her, vidste vi godt, at vi nok kom til at sige farvel til nogle medarbejdere”

Nomineret til titlen som Årets CIO 2021: “Det er svært at finde den rigtige medarbejdersammensætning i en agil organisation. Da vi gik ind i det her, vidste vi godt, at vi nok kom til at sige farvel til nogle medarbejdere.”

Artikel top billede

Det er svært at finde den rigtige medarbejdersammensætning i en agil organisation. Da vi gik ind i det her, vidste vi godt, at vi nok kom til at sige farvel til nogle medarbejdere.

Der er nogle, som ikke synes, det er fedt at være i, og der er nogle, der gav det en chance, men alligevel ikke helt kunne finde sig til rette i den måde at arbejde på.

Det kræver, at man er nysgerrig på sine kolleger og deres arbejdsopgaver, så derfor har den omstilling også krævet noget udskiftning.

Andre steder har jeg hørt, det koster en udskiftning på 30 procent af medarbejderne.

Der er ingen tvivl om, at de medarbejderprofiler, vi kommer til at se på i fremtiden, skal kunne indgå i et team og være transparent omkring det, de laver.

Så du kommer aldrig til at lykkedes medmindre, du mestrer det sammen med den tekniske del.

Det er ikke helt nemt, og man skal i hvert fald være indstillet på at forandre sig, hvis man har været i it-branchen i mange år.

Det er nok nemmere for mange af de unge, der kommer direkte fra universiteterne, og som begynder at leve i den verden fra begyndelsen.

Lige nu er vi forholdsvist højt gearet, og derfor insourcer vi også mere, fordi vi ser en udfordring med nogle af de konsulenter, vi får ind.

Når vi har en organisation, der arbejder på den her måde, så oplever vi nogle gange at eksterne konsulenter egentlig bare gerne vil have at vide, hvad de skal lave. Det er ikke den kultur, vi dyrker.

Det er noget, man finder ud af i fællesskab i teamet.

Peer Omann, CIO hos Bunker Holding og nomineret til Årets CIO 2021.

Lyt også her til hele interviewet med Peer Omann om Bunker Holdings arbejde med at arbejde agilt.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Sikkerhed | Aarhus C

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S