Artikel top billede

(Foto: U.S. AIR FORCE ACADEMY)

Twitter har mistet en tredjedel af sin værdi, siden Elon Musk købte mediet

Da Elon Musk købte Twitter for 44 milliarder dollar i oktober 2022, mente han selv, at det var for mange penge. Ny vurdering giver ham ret i, at han betalte overpris.

Tilbage i april 2022 meddelte Tesla-ejer og en af verdens rigester personer, Elon Musk, at han ville købe det sociale medie Twitter.

Men efterfølgende bølgede handlen frem og tilbage. Elon Musk fortrød sit bud, efter han mente, at Twitter havde vildledt ham om antallet af falske profiler på Twitter.

Så hev Twitter Elon Musk i retten, fordi de mente, Musk havde forpligtet sig til handlen, og efter flere måneders uvished, blev handlen endelig lukket fredag 28. oktober 2022. Prisskiltet på Twitter var 44 milliarder dollar.

Nu har det amerikanske finansselskab Fidelity Investments så regnet ud, at Twitter er 33 procent mindre værd, i forhold til, hvad Elon Musk oprindeligt betalte for det sociale medie. Det skriver Bloomberg.

Fidelitys beregninger er baseret på en nedskrivning af virksomhedens egen ejerandel i den sociale medieplatform. Det er dog ikke klart, præcis hvordan Fidelity er nået frem til tallet.

Elon Musk har tidligere udtalt, at han betalte for mange penge for mediet. I marts måned erkendte han, at Twitters indtægter var halveret siden hans overtagelse på grund af et massivt dyk i reklameindtægterne.

Fyrede 50 procent af medarbejderne

Som administrerende direktør for Twitter har Elon Musk foretaget flere store og hurtige ændringer i virksomheden.

Blandt andet fyrede han 50 procent af alle medarbejdere, da han overtog virksomheden og satte sig i direktørstolen.

Og så fjernede han blokeringen fra en lang række debattørerne, politikere og mediefolk heriblandt Jordan Peterson, Kathy Griffin og Donald Trump, som Twitter tidligere havde udelukket fordi, de skrev falske påstande på mediet.

I sidste måned meldte Musk, at han stopper som CEO i Twitter og har valgt Linda Yaccarino, der er de seneste 12 år har siddet som reklamechef for tv- og filmgiganten NBC Universal.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Er der en vej uden om usikker, kostbar og kompleks clouddrift?

Få indsigt i konklusionerne fra en nylig, storstilet undersøgelse fra Computerworld og Veritas med svar fra mere end 100 danske IT-topchefer i detaljer om deres erfaringer med de seneste års bevægelse mod cloudbaserede platforme og services. Derudover får du bud på, hvordan man som virksomhed både høster fordelene ved øget clouddrift og et stigende antal leverandører. Vel at mærke samtidig med, at man får det overblik, som gør det muligt at drive infrastrukturen sikkert og effektivt.

05. oktober 2023 | Læs mere


Hvor kommer cybertruslerne fra i OT-miljøer?

Sammen med en række eksperter vil du blive indviet, hvilke udfordringer virksomheder typisk skal forholde sig til, for at sikre OT-miljøet mod udefrakommende trusler og cyberangreb.

10. oktober 2023 | Læs mere


Øg virksomhedens agilitet med modulære og fleksible forretningssystemer

Hvordan kan kravet til øget fleksibilitet og agilitet afspejles i din virksomheds valg af forretningssystemer? Med udgangspunkt i Microsoft Dynamics 365-platformen giver vi i webinaret inspiration til, hvordan du bliver i stand til at reagere hurtigt på skiftende markedsvilkår, begivenheder og kriser, der kan udfordre din forretning.

11. oktober 2023 | Læs mere